STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Penangan Rotan Dalam Hidup Aku :)

Wednesday, May 29, 2013

Penangan Rotan Dalam Hidup Aku :)

Night semuanye !!!
aku rase macam da lame je tak update entry baru kan.. hehehe...
aku tak ade idea nak menaip... 
idea nie pon sebab tetibe aku teringat dekat guru besar aku... sebab aku ade tanye adek aku petang tadi..
bende nie terjadi mase aku darjah empat laa...
semuanye sebab aku tak siapkan kerje sekolah english aku... hehehe.. 
teacher tu pun memang selalu aim aku je... bile nak bagi buku yang dah die semak kan...
3 tahun berturut-turut, matapelajaran english aku teacher tu je yang ajor..
so... die kenal daa aku nie macam mane...
perangai aku start mase pertengahan darjah 3... time tu... teacher tu nak menakutkan aku... dengan calling parent aku je... tp, yang surenye... memang die call bebetul pon.. hehehe...
bile daa darjah empat...
asal je kene hantar kerje sekolah je... die memang daa pandang aku semacam da... hahaha
kire macam daa ready laa nak campak buku aku...
dalam banyak-banyak student die... yang laen yang pernah kene dende kan... semua bertaubat daa..
sampai aku je... hee... still maintain je perangai macam tu... hahaha....
yang paling best tu... teacher tu hantar aku pergi bilik guru besar...
sampai kat bilik guru besar tu... memang kene rotan... memula die macam phyco...
kate yang die tak rotan laa bagai kan.. die tanye macam-macam... hahaha... :)
last-last, hee... kene tadah tangan.. kene rotan dengan rotan yang kecik tu pulak tu.. hahaha....
sakit wo...
jujur laa aku kate... hidup aku mase aku sekolah rendah tak dapat dipisahkan dengan rotan..
rotan tu.. adalah teman sejati aku... cewwaaahh!! ley laa cakap.. daa tak dapat kan...
sekarang pon aku tak pernah nampak daa rotan tergantung kat tempat kunci... hehehe..
nampak tak yang adek aku sangat baek berbanding aku ? hahaha :)
bile diceritekan balik... hahaha... kelakar pon ade...
sampai mak aku jaja cerite nie kat adek aku and sepupu sepapat aku... malu wooo..
dulu memang malu... tp, sekarang aku bangge laa.. hehehe...
kate mak aku...
 
" mane ade orang yang kene pukul dengan guru besar ... kakak mira je yang kene... orang paling tak pon.. kene ngan cikgu kelas je.. kau hade ? "
 
itu laa kate perlian mak aku kepada adek-adek aku.. hahaha... :)
bangge wooo... kalau tak kerana guru besar tu pukul aku dulu... aku takkan paham sepatah haram bahasa inggeris nie.. walaupun aku lemah untuk bertutur dalam bahasa inggeris... setakat i love you tu je laa.. hehehe...
apak aku pon kate... 
" kalau tak kerana rotan tu... korang tak jadi manusia tau.. haha.. tak jadi macam sekarang nie "
 
musykil gak.. kalau tak kene rotan jadi ape agaknye kalau bukan manusia kan ? hahaha.. :)
rotan banyak berjasa dalam hidup aku...
begitu degil aku mase sekolah rendah...
dari darjah satu hanye kerana membeli pensil tekan.. sehingga darjah enam... hanye kerana tak tahu makne dalam bahase arab... aku asyik kene rotan... hahaha...
mase aku sekolah menengah mase aku form 3 baru aku dapat merasa pakai pensil tekan nie tau...
and akhir darjah enam.. aku tak perlu lagi tengok kamus annabawi untuk terjemahan ayat-ayat bahase arab... and dengan senang je aku jawab PSRA untuk kertas bahasa arab tu... hehehe... :)
itu je laa aku nak ceritekan... antara penangan rotan dalam hidup aku selama 21 tahun nie.. hehehe..
bye bye.... :)
gud nite.. :)

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/