STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Masakan Ibu :)

Wednesday, May 15, 2013

Masakan Ibu :)


hye korang !!!!

hurm... kali nie kite nak cerite pasal masakan ibu....
seperti yang korang semua tau... masakan ibu adalah masakan paling sedap di dunie bagi setiap orang anak kan... :)
kat sini aku nak cerite mengenai masakan mak aku...
  
dekat alam realiti.. aku memanggil mak aku dengan panggilan IBU... tp, untuk dalam entry nie...
aku gelarkan berliau Mak... (eh, macam panggilan mak 'adek' aku jer)
aku nak cerite penangan masakan mak aku nie kepada apak aku... heheh :)

mak aku dengan ayah aku kawen pade 18 Mei 1991
masuk beberapa hari lagi... usia perkahwinan mak ayah aku daa 22 tahun  daa...
sebab umur aku daa 21 kan.. hehehe.. :)

sepanjang aku hidup nie laa kan... semua makanan yang mak aku masak.. semua sedap-sedap belaka !!
hahaha... tp, yang paling surenye.. sepanjang 21 tahun aku hidup nie... 
mak aku pernah masak kuew tiaw goreng sekali sahaja..... itu pon aku tuntut...
sebab mase kecik-kecik dulu.. aku suke makan kuew tiaw yang mak angkat aku buat...
lepas tu, aku request laa kat mak aku nak kuew tiaw goreng tu kan... mase aku request tu..
umur aku dalam 6 tahun macam tu... and permintaan itu tertunai mase aku dalam tingkatan 3..
hahaha.. punye laa aku ingat kan.. hahaha... sekali tu je mak aku buat.. lepas tu tak buat da..hahaha
and lepas tu.. aku tak mintak da... hahaha.. puas hati daa !!

nak dijadikan cerite... dalam seminggu kan ade 7 hari... 
dalam seminggu yang tak termasuk Sabtu Ahad tu kan.. ade 2 kali pasar malam...
pasar malam tu selalu ade mase hari Selasa di Jalan Enam.. and Khamis di Syeksyen 7...
mak aku memang setiap hari Selasa akan pergi pasar, sebab nak beli makanan laa kan...
itupun kalau cuaca elok... sebab terkejar mase untuk adek aku yang bongsu tu..
die kan ade tuisyen malam tu... kol 8 start... memang kelam kabut laa...

kalau pergi pasar malam je... mesti mak aku mesti akan telefon anak-anak die kat rumah nak makan ape..
and makanan yang aku selalu order... nasi kerabu and tau fu fah !!
semua anak-anak die ade je makanan yang di order...
sampai apak aku je... tak ade ape-ape...

tetap jugak balik-balik kerje je mak aku kene masak...
sebab ayah aku tak boleh langsung makan makanan luar...
mesti kene makan makanan yang mak aku masak... 
owh... so sweet gitu.. hehehe.....
kalau apak aku makan makanan yang dibeli... die mesti akan keluar masuk tandas je...
samada die buang ayor besar or muntah.. itu laa apak aku...
hebat kan penangan masakan mak aku dekat apak aku? hehehe..
untung mak aku dapat apak aku....
harapkan aku.. masak telur goreng pon masin.. bak kate 'adek' aku.. hehehe... 
wat malu kaum je aku nie... hahaha...

okeh laa.. that's all for tonight...
gud night everybody... bye !!


0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/