STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Panahan Petir [Kekuasaan Allah] (ALHAMDULILLAH) :)

Thursday, May 09, 2013

Panahan Petir [Kekuasaan Allah] (ALHAMDULILLAH) :)

hye korang semua !!!
kali nie aku nak cerite something yang maybe akan mengejutkan korang...
sebab bende nie pon mengejutkan aku jugak...
actually, kejadian nie terjadi 2 hari yang lepas.. means hari selasa laa kan... hehehe... :)
aku nak cerite... tp, biarlaa aku pergi melawat orangnye dulu...
so... ade laa info yang boleh aku taipkan.. macam mane keadaan itu terjadi...
sebab mase kejadian terjadi.. and aku tak ade kat situ laa..
aku hanya dengar cerite yang di alami mangse....
mangsenye mak cik aku sendiri.... aku panggil Cik Siti...

semalam aku baru je pergi lawat die kat rumah...
die nie kire adik ipar mak aku laa...
pergi melawat selepas hantar adek aku yang Asyraf tu pergi tuisyen...
lepas Maghrib.... terus hantar adek aku pergi tuisyen tu... and lepas tu.. terus memecut ke rumah mak cik aku... mase ayah aku kate nak pergi rumah Cik Siti.. aku memang daa excited da...
aku sendiri tak tau kenapa aku macam excited nak jumpe die...
maybe sebab da lame tak pergi tengok kot... hehehe...
lagi-lagi anak die yang si Syafiq tu suke kenekan aku... sabor je laa.... selalu kalau kenekan pon..
dalam FB... kalau cakap dedepan... ade jugak... hehehe..:)
mase kami sampai semalam....

kami disambut oleh pakcik aku.. aish!! da macam buat karangan laa pulak aku cakap macam nie.. hehehe
okeh... kite kembali kepada bahasa aku yang tak berapa nak normal sangat okeh.. :) wink wink !!
daa kalau aku nampak pakcik aku.. ape lagi yang aku buat... salam terus laa kan...
hehehe... dengan orang yang aku kenal aku akan secara autonye akan salam...
tp, kalau aku tak kenal... tunggu arahan dari apak aku je.. hehehe.. biadap kan ??
and terus masuk rumah.... and mak aku pulak mencari makcik aku...
tp, mase tu makcik aku tengah bersiap... so.. terus kitorang ke ruang tamu...
sambil tu borak-borak laa dengan pakcik aku.. and tanye macam mane bende tu boleh jadi..
yang aku tau,... petir tu menyambar tangan makcik aku... tp, 
Alhamdulillah.... tak ade ape-ape yang terjadi dekat tangan die... syukur sangat sebab tak jadi bende yang buruk kan... almaklumlaa... mase aku dapat berite tu mase bapak aku baru balik kerje...
itu un adek aku yang Asyraf tu sebok dok bising....
" kakak , kawan ibu kene petir "
time tu aku pon tertanya laa kan.. sape membe mak aku yang kene panah petir tu...
terus aku pergi dapur... and tanye dengan mak aku... and mak aku cakap... acik Siti laa yang kene...
bukan membe ibu... and time tu aku rase terkejut nauzubillah laa kan... terus aku tanye macam mane dengan makcik aku nie... mak aku sendiri tak tau... katenye pakcik aku pon tengah otw nak ke hospital...
and aku pulak tertanya... sape pulak yang hantar makcik aku ke hospital nie kan ??
mase kat rumah die... aku tengok jugak tangan makcik aku nie...
tak ade ape-ape... dalam kepala otak aku... kalau kene petir kan jadi macam terbakar....
so.. expect die punye tangan jadi hitam laa.. tp, Alhamdulillah... okeh... macam tangan biase je laa kan..
bende tu jadi mase die nak tutup tingkap dapur rumah die...
sebab time tu hujan lebat sangat laa kan... haruslaa tutup tingkap... nanti air terpercik dari luar...
and mase nak tutup tingkap tu laa terjadinye...
and yang aku tak sangkenye.. bende tu jadi di depan mate anak teruna die...
mase makcik aku nak tutup tingkap tu... terus kilat tu panah ke tangan makcik aku...
and dalam mase yang same, anak teruna die ade kat dapur... and die nampak depan mate die jugak...
bile tanya die... die kate...
" badan ibu nampak bercahaya !! "
hahaha... aku macam dapat bayangkan je keadaan bercahaya die time tu tau...
lepas terkene panahan tu... terus makcik aku terbaring kat lantai...
tapi, masih dalam keadaan sedar... die boleh bercakap dan mendengar ape yang jadi kat sekeliling die..
tp, badan die jadi lemah yang teramat...
bile dikata macam kene elektrik ke ?
katenye lagi kuat dari kene elektrik... bayangkan laa macam mane kuatnye... aku sendiri tak dapat bayangkan...

tp, yang aku dapat bayangkan keadaan makcik aku yang lemah sangat-sangat lepas kene panahan tu...
subhanallah... hanya tuhan saja yang tahu kan....
syukur.. Alhamdulillah... makcik aku selamat dan sihat... semuanye atas kurniaan ilahi kan..
tp, yang bernasib malangnye... haiwan peliharaan depa laa.... 
diorang ade bela arnab... ade bape ekor, aku sendiri tak tahu... yang aku tahu... kesemua arnabnye...
tak dapat diselamatkan.. sebab arnab tu ade kat luar kan....
so..... hmmm... sampai situ je hayat si arnab...

aku rase aku tak pernah kot tengok arnab diorang... hehehe... so... sebab tu aku tak tahu jumlah die...
mase kejadian terjadi... yang hantar makcik aku pergi spital.... sepupu aku jugak yang hantar...
nak-nak time tu petang... orang nak balik kerje kan.. bayangkan laa... jemnye macam mane kan...
aku cerite semua nie berdasarkan ape yang aku dengar dari makcik aku ye.. harap maklum...
and kalau korang nak tau.. mase hari yang same and waktu yang same... kat rumah aku pon hujan...
lebat gile la... tp, guruh aku tak perasan laa pulak... tp, mak aku cakap.. mase tu die masih at tempat kerje laa... katenye, kat sane pon guruh kuat jugak...
jiran makcik aku kate... die dengar bunyi guruh tu semacam... sangat-sangat kuat...
die sendiri terkejut...
and yang paling dahsyat nye... tanah kat tepi rumah Cik Siti tu tertimbus gare-gare panahan tu...
tp, ape yang aku syukur sangat-sangat sebab makcik aku tak jadi ape-ape...
walaupun aku tak berapa nak rapat dengan sedara sebelah mak aku...
and bile aku balik.. aku dengar suare-suare perli ke ape kan...
bukan bermakne aku tak amik tau ape yang jadi kat family sebelah mak aku ye...
aku tetap jugak sayang nenek-nenek aku, atuk-atuk, makcik and pakcik, kakak and abang sepupu aku..
and jugak... anak-anak buah ye... :)

sempat borak dengan sedara aku yang kecik... memula dengan aku die malu kit...
lelame die okeh je... ade angan-angan nak pakai baju princess katenye....
" adek nak pakai macam princess, ade ikat tali kat belakang... nak jadi macam pengantin...
tp, adek tak nak pakai inai... nak inai yang bunga-bunga je... x nak yang dekat jari tu.... lepas tu.. cincin... nak baju yang ade tingkat-tingkat tu... cantik.........
  habis daa cerite adek..."
hahaha... sempat die bercerite... actually, panjang lagi cerite die... tp, aku banyak lupe.. hehehehe...
kalau senyap tu.. tak bercakap langsung laa.. tp, bile daa start cakap tu... mak aih... tak berenti laa pulak... sampai mase tu aku nak bangun nak balik daa kan... di sebabkan cerite die yang tak habis lagi tu yang duduk balik.. dengar die bercerite sampai habis.. hehehe... omeh je aku tengok !!!
budak yang bercakap tu... adek sara ..:)

antare baju-baju yang jadi idaman kot.... 
okeh laa... itu je yang aku nak cerite kan...
bye bye !!

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/