STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Mancing Adalah Hobi Baru :)

Saturday, May 11, 2013

Mancing Adalah Hobi Baru :)

selamat malam korang semua !!
di malam yang sejuk.. dek terkena dingin aircond... aku nak cerite pasal si mate kecik aku...
hehehe... saje je nak type entry punye pasal laa kan.. hehehe :)
hmmmm.. aku nak cerite mengenai hobby baru die nie...
sebab kebelakangan nie.. die asyik laa pergi memancing je kan...
sejak ade joran sendiri... itu je laa kerjenye....
kalau kat office malas pulak nak buat kerje kan... bile mancing... uih... rajin cik abang nie kan... heehhe....
semunye gare-gare joran... huhuh... itu laa 'madu' aku yang paling latest...
one day, die dapat gaji... die kate laa die nak beli ape kan...
aku siap listkan segala wishlist yang die nak buat dengan gaji die tu...
termasuklaa dengan untuk membeli joran tu.....
actually, banyak lagi yang die nak buat... tp, tak tercapai lagi... hehehe...
adek : adek nak beli joran laa ahkak !!
akak : eh, kamu nak buat ape beli joran tu... cukup ke ??
adek : alah .. nak gune g mancing laa...
akak : masalahnye, cukup tak untuk tanggung diri kamu tu ?
adek : alah.. akak.. boleh laaa....
akak : okeh.. sekarang adek ade berapa fulus ?
adek : RM $$$$$
akak : cukup ke adek ? tak ley pinjam dulu kat orang dulu ke ?
adek : cukup.... ala... nak pinjam susah laa, yang ade pon mem yang daa kawen je.. rumah diorang jejauh.. and kalau pinjam.. pape jadi at joran diorang susah kak...
akak : hmmm, okeh laa.. tp ingat.. ikut kemampuan adek tau ?
adek : yes akak !!
akak : kalau akak dengar merengek... akak sumbat joran tu dalam mulut adek !! paham ??!!
hahaha... punye laa die nak beli jugak joran tu... and akhirnye..
dapat jugak die beli... hehehe :)
lepas daa beli asyik laa die keluar nak pergi mancing...
orang kalau hari bekerje tak ade laa nak keluar pergi mancing kan... tp, die idok...
kerje ke.. weekend ke... tetap same !!
so.. mase dengan aku pon kureng je.. hehehe.. tapi x pe...
aku un busy sikit sekarang nie :)
tadi die ade mesej aku kate nak pergi mancing....
itu aku tau.. sebab die daa maklum kan kat aku hari rabu hari tu...
so.. aku tak kisah sangat laa kan...
adek : akak.. adek daa gerak nak pergi mancing nie..
akak : ish die nie.. asyik mancing je... 
adek : okeh laa ape..
akak : hobby baru erk dek ?
adek : haah, alah akak dari adek buat bende merapu-merapu karang.. haa.. an.. akak nak mane satu... mancing ke buat bende merapu ?
akak : okeh-okeh... mancing laa.. tp, dengan syarat tau... mancing ikan dalam air.. bukan atas darat.. !!
adek : ade erk kak ikan kat darat ?
akak : ade ape ??
adek : macam mane ?
akak : yang ade rambut panjang, kuku panjang boleh warne-warne, bibir die merah.. and boleh pakai kasut tumit tinggi...
adek : wahaha.. akak.. ade ke ikan macam tu at dalam hutan nie..
akak : ne tau.. ikan tu sesat ke ape ke kan...
adek : ye akak.. adek paham.. :)
okeh...korang paham kan dialog kat atas nie.. hehee...
da laa 3 hari berturut-turut die kat dalam hutan...
Ahad baru balik... ntah die mesej ke tak aku nanti.. kalau tak, nak carik laa si debab aku.. hehehe..
okeh laa.. letih daa... bye bye !!

# dialog tu.. adek merujuk kepada si lelaki...iaitu boypreng !! and akak merujuk kepada aku#

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/