STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Penyokong Lagi Letih Dari Pemain

Thursday, December 13, 2012

Penyokong Lagi Letih Dari Pemain

Photobucket
[Review semasa perlawanan bolan antare M'sia vs Thailand 9-12-12]
hye korang2 semua!! korang tengok tak bola semalam??
M'sia vs Thailand?? hahaha.. 1-1.. seri okeyh!!
untuk pengetahuan korang.. aku sekarang dekat rumah nenek aku sebelah mak aku laa..
dekat Kpg. Dato Abu Bakar Baginda... huhuh.. :)
sebab.. petang uh family aku memang nak balik kampung.. and daddy aku tetibe tawarkan aku untuk stay kat rumah nenek aku nie.. :)
so... disebabkan keboringan aku duduk di rumah... and asyik laa terperap je kat rumah..
aku tidow laa rumah nenek aku nie.. ade jugak kawan dengan adek sedara aku.. hehehe... :)
 
kalau aku duduk kat rumah... aku selalu kurung diri aku dalam bilik..
sampai kekadang ayah aku pelik dengan aku...
sebab selalu sangat aku berkurung dalam bilik aku nie haa...
sebab ape aku suke duduk dalam bilik? sebab bilik nie daa kemas dan cantik..
so... itu sebab laa aku terperap je dalam bilik nie haa.. hehehe.. :)
kalau nak suruh aku duduk luar... aku kene sepahkan bilik aku nie dulu.. wahahaha.. tp, aku x sanggup...
 
okay2, meh aku cerite d mane aku tengok 2 situasi yang berbeza mase tengok bola... hahaha..
situasi kat rumah aku dengan di rumah nenek aku.. hahaha... okay,
memula, aku akan cerite situasi kat rumah aku dulu laa...
kat rumah aku nie... ade aku, ibu, ayah and Asyraf... Aida tak ade.. die daa masuk kolej die daa.. :)
so, time kat rumah nie... yang layan bola2 nie Asyraf dengan ayah aku je laa..
aku hanye dalam bilik.. mengonlinekan diri..
bile aku duduk dalam bilik nie aku terdengar jugak ayah aku dok menjerit GOL!! hahaa..
so.. aku tau laa mane yang menang... sedangkan aku tak tengok.. hahaha
kalau suare riuh je lepas perlawanan bola tu.. maknenyer, memang pasukan yang disokong menang laa, kalau senyap je.. hahaha... pepaham sendiri laa yer.. :)
nak dijadikan cerite, tengok bola kat rumah nie.. x de semeriah mane...
lagi2 kene jugak jage suare kan.. sebab hormat jiran2 sebelah nie kan...
takkan nak terus jerit ye tak.. and jumlah lelaki kat rumah aku nie pulak...
tak de laa ramai mane... 2 orang je pon.. ayah aku dengan adek aku yang Asyraf tu... haahaha..
so.. tak de laa semeraiah mane kan...
and aku tak rase pape pon sepanjang perlawanan nie kan.. hahaha... 
sebab aku duduk terperap dalam bilik je laa kan.. hahahaha...
nak tau keputusan bola tu pon berdasarkan kepekakkan telinga aku mendengar ayah aku jerit,
ataupun tengok status Fb and Twitter je... hahaha...
okay, sekarang aku cerite pengalaman aku tengok bola dekat rumah nenek aku pulak laa..
atau dikenali sebagai 'Stadium Shah Alam yang kedue laa' hahaha...
berdasarkan ape yang haku cakap nie.. korang mesti boleh agak kan... macam mane meriahnyer??
hahaha... nak dijadikan cerite, hari Ahad, kitorang nak pergi melawat nenek di kampung..
ye laa.. kampung dekat je pon.. bukan jauh mane.. hahaha.. so... mase aku tengah siap2 tu...
ayah aku tawarkan kat aku samada nak stay kat rumah nenek aku nie..
memandangkan adek sedara aku nie daa habis SPM.. dan menjadi penganggur terhormat di rumah..
and aku pulak menunggu mase nak balik ke Penang.. so.. ak decide stay laa sehari di sane kan..
and kebetulan malam tu ade perlawanan bola antara M'sia dengan Thailand kan..
so.. lepas je mak aku balik semua... malam tu..kitorang daa ready duduk kat ruang tamu...
tunggu siaran bola laa kan...
and mase perlawanan pon bermula... dari situ laa aku melihat gelagat makcik and pakcik haku...
jangan terkejut pulak macam mane makcik and pakcik aku hado kat kampung nie..
sebab pakcik and makcik aku sekeluarga nie duduk serumah dengan nenek aku...
mase mule2 tu... aku tengok bola nie, die tak gol lagi.. so.. aku pergi makan dulu..
dengan nenek aku.... sebab nenek aku duduk berseorangan dekat dapur tu haa..
lepas je makan, aku join balik pakcik and makcik aku tengok bola...
hahaha.. :)
sangat seronok... and aku terkejut bile pakcik and makcik aku bersorak bile M'sia dapat menjaringkan gol... hahaha... sangat kelakar..
sampai letih jugak laa dorang aku tengok...
nampaknye penyokong laa lebih letih dari pemain... hahahaha...
yang makcik aku... dok terpukul2 orang...
yang pakcik aku pulak, berlari beberapa pusingan kat ruang tamu tu.. hahaha.. :)
tergelak-gelak aku tengok telatah mereka nie.. hahaha...
 
okay, hari nie aku nak tengok perlawanan M'sia ngan Thai lagi...
tp, versi di rumah pulak.. dengan daddy aku and adek aku...
ok la.. that's all... bye sayang2 semua.. :)
 

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/