STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Kenangan Semester Satu [Part 2]

Tuesday, June 11, 2013

Kenangan Semester Satu [Part 2]

 
meh kite sambung dari Part 1 ri uh k... sape tak bace lagi.. and teringin nak bace... klik je k kat Part 1 tu.. :)
 

Pergi JJ With My Roomate !!
dalam 6 bulan aku duduk asrama tu... mase daa akhir akhir semester aku keluar beli barang bilik dengan akak aku... akak aku tu laa roomate aku... die laa yang tengok aku menangis mase kene tinggal dengan mak ayah aku dulu.. hehehe.. blushing2!! selalunye.. kalau beli barang je.. aku keluar dengan Maria and Yana laa.. nak pergi beli barang kan... akak ika pon selalu pergi dengan kawan kawan die... tp, hari tu... masing masing tak de membe nak pergi.. tp, barang tinggal sikit da..last last kitorang keluar sekali... seronok tu... keluar dengan akak ika... sebelum kuar tu aku macam agak kekok laa nak keluar dengan kak ika nie.. sebab die senior kan.. so... aku macam takut laa nak bergurau ke dengan die... batas batas percakapan aku pon kene laa jage kan... hehehe.. :) sekali kuar.. haa... lebih kurang je macam mane aku keluar dengan Maria and Yana.. heheh.. lepas tu.. gi makan kat Old Town White Coffee... first and last laa aku makan kat situ... bukan sebab tak sedap.. sebab kak ika je yang ajak aku makan kat situ... orang laen mane ade.. heheh.. and itu jugak laa first and last aku keluar dengan kak ika... hehehe... :) walaupun selama satu semester aku duduk dengan kak ika... hanye sekali seumur hidup je aku keluar dengan die... walaupun mase die datang and stay rumah aku time die nak konvo tu pon.. aku tak keluar dengan die... sedoh jugak la... die stay kat rumah aku selama seminggu laa.. memang sedih waa cakap sama lu... huhuhuh...


Beli Juadah Berbuka Puasa
ok laa.. kali nie kite cerite pulak pasal bulan puase okay.... haha... pada mulanye, puase jauh dari family... sangat sedih... lagi lagi bile kak ika pernah cerite pengalaman die dulu kene berbuka sengsorang... pergh... leleh okay kalau ade kat situasi tu... hehehe.. :) tp, mase first time puase kat sini... aku tak de laa rase sedih sangat... sebab ade kengkawan kan... cer kalau tak ade? leleh jugak tu... hati nie lembut sangat laa pulak.. sengsorang je... leleh... ciwek tol.. bak ate mak aku.. hehehe.. :)
and untuk first day puase pon aku tak sahur and berbuka dengan family tau...
mane taknye... ade kelas kan... pikir penatnye lagi... hhuhuh... tak yah cakap la... sebab kite naik bas kan.. bukan naek kete un balik... kalau ade un sedap gak laa.. tp, peraturan asrama... yang duduk asrama tak ley ade kete laa pulak... haish.. selamat daddy i tak kaye... hehehe.. kalau tak nak rembat Ferrari laa.. hehehe.. :) okay.. sambung k... mase first day puase tu.. tak ingat sangat laa..
tp, yang aku ingat kitorang.. Aku, Maria, Yana and Ruzaini akan beli juadah berbuka dekat pasar belakang asrama kitorang.. kire dekat dengan Majlis Perbandaran tu laa... sape dok Seberang Perai tau laa kan.. hehehe.. :)
aku ingat lagi... mase nak beli makanan tok berbuka dengan sahur...
time buka je makan nasi hujan panas... lepas tu.. minum air soya... and untuk sahur beli roti john yang pendek tu je... tp yang daging punye laa... haa.. tiap tiap hari laa aku melantak bende tu...
tp, kalau bab sahur tu... terlepas... maka terlepas jugak laa roti john itu di dalam tong sampah..
nampak tak membazir... amalan setan tu... sahkan setan daa kene ikat daa time tu.. hehehe
so... nampak tak perangai aku tu... jangan jadi macam tu okay... hehehe..
kengkawan aku beli makanan biase biase je... sampai Ruzaini...
die wajib beli Nasi Hujan Panas... air bungkus sampai 3 jenis... and roti john... tiap tiap hari jugak laa
ley habis lak uh.. ish2.. perut ape kah? aku sendiri tak tau.. hehehe...
 
okay.. tamat laa story kenangan kenangan nie...
tp, sepanjang aku duduk asrama... takkan laa tak ade bende pelik yang jadi kan..
hahaha.. orang kate kalau dok asrama je mesti ade kan bende bende tu..
and sebab tu jugak laa aku tak nak duduk asrama.. hehehe...
kat asrama aku nie... ade limit tau untuk bukak lampu... sampai pukul 12 je.. lampu bilik mesti tutup k... kalau nak bukak pon.. bukak lampu meja study je.. hehehe..
so.. tutup laa.. tp,aku daa tutup lampu un bende tu still kacau aku... time tu aku tak tidow lagi..
sebab ade malaun mane ntah kacau aku tetengah malam mase tu.. akak ika un daa tidow..
so.. time tu.. aku kesorangan.. ditemani membe aku yang gayut dengan aku tu laa.. hehehe
mase daa habis bergayut tu.. aku baring baring laa pandang siling asrama tu... sekali aku dengar someone ketuk tingkap bilik aku laa... terkejut okeh... mase tu... terus amik bantal.. letak tepi telinga...
and amik selimut... selimut terus seluruh badan aku... takut punye pasal.. sampai berpeluh peluh laa aku dalam selimut tu... hehehe...
cukup laa setakat nie je permulaan aku kat Penang nie..
ok la... itu je laa kot kenangan aku dari semester satu... kenangan pahit manis masin payau semua laa ade..
itu semua aku simpan dalam memori kepala hotak aku nie... hehehe
banyak lagi bende aku kene explore kat Penang nie.. hehehe
okay... bye bye..
Assalamualaikum... :)
- Nurulamirah Binti Rajion -

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/