STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Kenangan Mase Dapat Masuk Ke Politeknik.. :)

Tuesday, June 11, 2013

Kenangan Mase Dapat Masuk Ke Politeknik.. :)

 
Dialog antara anak dengan ayah

ayah : kakak, jom ikut ayah pergi CC... nak tengok ko dapat mane mane tak..
anak : okeng...
#time nie xde komputer lagi..so.. kene nyusahkan diri pergi CC#
ayah : ha.. kakak.. tengok.. ko dapat laa..
anak : ye ke? hehe... :)
ayah : ko nak tak.. dapat Teknologi Maklumat (Rangkaian)
anak : dari tunggu yang laen yang tak pasti.. baek pergi je... okay2.. akak nak !!
ayah : betul ko nak? tak menyesal ?
anak : iye ayah... :)
 
so.. lepas tu.. ade laa pertanyaaan dari member yang len.. semuanye dok tanye dapat kat mane..
dengan bangge aku cakap dapat dekat Politeknik... sebab bagi aku... gah jugak okay sebut politeknik nie.. hehehe :) bangge... at least result aku lepas jugak tok sambung Diploma... hehehe
 
Dialog antara aku dengan kawan kawan aku

membe : weyh mira... ko dapat mane mane ke?
aku : haah, dapat!!
membe : ko dapat kat mane?
aku : aku dapat dekat politeknik...
membe : ko dapat course ape weyh?
aku : Teknologi Maklumat (Rangkaian)
membe : bidang ape tu weyh?
aku : bidang IT laa.. hehehe.. :)
membe : uih!! jauh benor ko melencong tu.. hehehe...
aku : nak buat macam mane... hehehe.. aku amik je.. dari tak dapat...
membe : ko dapat kat Politeknik mane wei?
aku : dekat Politeknik Seberang Perai..
membe : kat mane uh?
aku : ntah? hehehe...
 
so.. disebabkan pertanyaan membe aku tadi.. balik tu je.. aku tanye ayah aku... yang Seberang Perai tu kat mane? sambil sengih sengih... cerite punye bangge laa sangat kan... tp, tak tau kat mane... almaklumlaa.. time tu aku ni lemah Geografi... Geografi un lame daa tinggal.. mase darjah 6 tu laa last aku belajar.. tp, kalau tunjuk peta overseas tau pulak.. hehehe... nampak sangat mengadakan?
 
Dialog anak dengan ayah

anak : ayah, Seberang Perai tu kat mane?
ayah : la.. kau tak tau ke?
anak : heee... :)
ayah : tu... kat Penang sane tu... jauh tu.. sebab tu ayah tanye ko.. betul ke kau nak pergi...
anak : owh... hehehe... okey2..
ayah : okey2 jugak.. kau nak pergi ke kat sane..
anak : heheh... owh... ha.. nak2...
ayah : betul?
anak :  iye... :)
ayah : nanti ayah tak dapat nak lawat kau selalu tau... kalau sakit nanti ayah tak ley hantar kau pergi Klinik tau... ko kene handle hidup kau sendiri..
anak : iye...
 
okey.. kat dialog nie kan.. ayah aku macam phyco aku soh jangan pergi tau...
almaklumlaa... tak pernah kan lepas kan anak die pergi jejauh..
anak first lak tu... risau mesti laa ade.. tambah tambah anak pompuan lak kan... :)
tp, di sudut anak die pulak... laen... sejak sekolah menengah lagi anak die nie daa tanamkan nak belajar berjauhan dengan family... kire nak belajar hidup berdikari... tak nak laa bergantung saje dengan parent kan... sampai bile? kan? anak die tau yang ayah die nie semacam risaunye...
tp, anak nye buat tak tau je.. sebab tu laa lepas je habis SPM anak die nie pergi apply sendiri untuk jadi Sukarelawam PLKN... hehe.. walaupun parent die nie tak kasi... tp, si anak tetap buat...
 
so... muke my daddy un tak de laa nampak stress sangat bile aku daa dapat sambung study kan..
tak de laa marah marah soh aku pilih course... hehehe..
tp, kan.. yang beriye iye sangat nak aku sambung kan... daddy aku...
kalau ikutkan aku laa kan.. memang aku tak nak daa sambung...
kalau tengok kan.. ayah aku je yang beriye iye carikkan course bagai kan..
tiap kali die balik kerje je.. mesti die bagi aku beberapa kertas tok aku tick.. course mane yang aku nak... tp, semua nye aku tick 'NURSING'... tp, ayah aku tak kasi... sedih wooo...
so.. soh pilih laen tu.. aku pakai pilih je... tangan dok tick.. tp, mate dok tengok tv.. heheh..
tp, yang wajib kene tick.. AKAUN.. hahaha...
rela tak rela je laa aku tick...
tp, dalam list tu... akaun no bape un aku tak tau... sebab daddy aku yang isikan..
aku nie pulak duduk rumah.. goyang kaki.. heheh... :)
bute IT aku tau... nak bukak Komputer un aku tak tau.. serius aku cakap.. hehehe..
nak tekan button ON kat CPU un aku takut... takut die meletup... hehe..
meh meh.. aku ajor ye...
 
haa... nie name nye CPU.. sebelum on PC kene tekan kat sini laa... :)
ha... nie pulak nameny monitor... nak tengok or wat keje kene tengok kat screen nie laa...
nie keyboard... gune untuk taip2 la.. kalau buku kite pakai pensel nak tulis.. kalau komputer... kene pakai bende nie laa.. tapi gunenye tekan tekan je.. heheh :)
nie USB Mouse namenye... bukan tikus betul ye... gune sebagai cursor laa... gerak kesana sini kat screen monitor uh... hehehe...
 uh je laa yang aku dapat ajar... bagi yang tak tau.. tp kan.. agak agak nye, ade ke yang tak tau..
bebudak kecik sendiri daa dok maen ANDROID daa kat tangan dorang...
aku sendiri tak pandai nak pakai mende alah tu... kekok.. suke tengok logo die je... robot ANDROID tu comel sangat... heheh
 
 hehehe... comel kan? hehehe... warne hijau k...
hijau is my favourite k... hehehe :)
sebab tu laa aku suke tengok bende tu.... tapi tak tau nak pakai macam mane...
kalau aku diberi pilihan... antara Nokia dengan Samsung...
aku akan pilih... Nokia... kenapa? sebab aku tak pandai nak pakai Android nie... hehe..
tp, kalau diberi pilihan antara Nokia Asha dengan Samsung Ace Plus...
akan ku pilih Samsung Ace Plus... sebab ape? sebab aku memang minat giler dengan phone nie..
 
okayla... setakat ini je cerite aku untuk permulaan setelah tamat pengajian di
Politeknik Seberang Perai... heee
sooo... okeh... lepas nie aku akan cerite pulak mase aku dalam Semester 1...
duduk dalam asrama... and aku mula berkenalan dengan membe membe baek aku...
hehehe.. okey? nantikan k... letih daa aku nak flash back cerite lame nie... hehehe
 
bye.. Assalamualaikum... :)
 
- Nurulamirah Binti Rajion -
 

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/