STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Kenangan Semester Dua

Wednesday, June 12, 2013

Kenangan Semester Dua

 


hye!! haa... kembali lagi untuk cerite yang seterusnye!! hahaa
bosan tak dengar cerite aku?
mesti ye kan? hahaha... peduli ape kalau korang bosan kan...
aku coretkan kat sini pon sebab aku nak simpan semua memori aku kat sini
untuk aku sendiri bace.. korang nak bace ke... tak nak ke.. aku tak amik pusing k... up to u all la... :)


hurmmm... semester 2.. ape ye kenangan yang tercipta mase nie.. hehe
ok... semester nie.. kitorang daa stay kat luar da...
semester lepas kitorang letih daa mencarik rumah sewa.... macam macam laa..
sekali.. kitorang dapat laa rumah sewa kat area depan poli kitorang jugak..
dekat area Permatang Pauh... dekat sini ade 3 blok rumah flat..
depan sekali.. blok B, kat belakang sikit.. flat yang ramai family duduk... Blok A and flat yang paling ramai student duduk Blok C..


sepanjang 3 tahun aku kat sini... aku merasa duduk kat Blok A and Blok C je... Blok B pernah jugak... time tumpang rumah membe laa kan.. hehehe.. :)
okay... mase semester 2.. kitorang duduk kat Blok A... blok yang ramai sangat dengan family...
tipu laa kalau kate aku duduk sini tak tersentuh kan bile tengok dorang syok je berseronok ronok dengan family diorang...
dengar mak ayah diorang memekak memanggil anak anak dorang yang degil macam aku nie kan..
rindu kat mak ayah tu secara automatik akan bertandang kat hati aku nie haa...
lagi lagi kalau muncul weekend kan.. haa... baek punye laa... :'(


kenangan yang tercipta mase nie... aku terime si Pidot dalam hidup aku..
cerite pasal nie.. aku rase aku tak perlu laa cerite kan macam mane erk...
kenangan yang ade... hahaha...
kenangan yang paling tak boleh blah laa... time rumah kitorang blackout...
bukan sebab kitorang tak bayor bil k.. memang daa dapat notis kate blackout...
agak lame jugak laa.. and berhari hari jugak...
tepat pukul 8 or 9 malam mesti lampu akan tertutup... and akan terbukak balik dalam pukul 4 pagi..


ha.. mase nie laa ade satu kejadian..
time nie kitorang tengah sebok baring baring laa.. ade yang buat kerje... ade yang dok bercerite..
masing masing dalam keadaan macam orang kalah dalam medan perang laa..
mase nie aku dok bebaring sambil pandang tingkap...
tetibe aku terpandang satu cahaya merah kecik punyer...
so.. aku ingat bebudak la yang memain kan and suluh suluh kat tingkap bilik kitorang...
memula aku buat buat tak tau je... tp, bile lelame bile aku tengok cahaya tu..
kejap ilang kejap ade... so, aku jadi macam tertarik laa.. so.. aku bangun and bukak laa tingkap rumah aku tu... mase tu dalam pukul 3 pagi macam tu laa..
bile aku tengok tak ade pulak bebudak yang maen lampu laser tu kan?
mesti korang fikir jugakkan... takkan laa ade bebudak nak maen dalam pukul 3 pagi macam tu kan...
sebab time tu kan blackout.. so.. tak mustahil tak ade... mase tu jugak orang yang ade family un masih rancak lagi berbual kat bawah tau... siap bergosip lagi.. so... mesti laa anak anak die nak maen maen kan..
tengah panas kan... 
so... bile aku carik punyer carik.. aku nampak punca nye datang dari celah celah pintu...
kat tempat kite kunci tu... kan ade lubang kan..
haa.. dari situ laa munculnye cahaya tu... so.. aku terus panggil Yatt soh tengok..
then die bangun.. and tengok... hahaha...
nak tau tak ape yang die nampak... hahaha... ade sorang pakcik yang tengah skodeng kitorang laa...
daa laa pakcik tu pakai towel je mase tu.. hahaha... gile laa waa cakap sama lu...
 
kitorang syak pakcik rumah tingkat atas laa..
sebab selalunye la... bile kawan aku jemur kaen.. ade sorang pakcik nie..
suke pandang pandang kalau kitorang tengah sidai baju kat tingkap tu tau...
aku tak tau laa kan.. sebab sepanjang aku jemur baju tak ade pulak ade orang tengok kan... 
tp, membe aku yang zila uh laa selalu kate ade sorang pakcik nie..
atas rumah kite tengok kite time jamur kaen tau... hahaha... :)
 
hahaha... tu laa pengalaman kitorang kat rumah Blok A...
sebab ape aku cakap macam tu? sebab sepanjang aku duduk sini... 
setiap semester kitorang pindah rumah tau... ahahaha
 
and satu lagi kenangan laa mase kat rumah nie..
lipas selalu jugak keluar laa..
nak kate rumah kitorang kotor.. bersepah tak ade laa... tp, kalau tengok almari aku... memang bersepah laa kan... hahhaa.. alah, almari kat rumah aku sendiri un bersepah.. hahaha :)
hahahah... :) kalau kat rumah... mak ayah boleh bebel lagi... tp, kat sini..
tak ade sape sape yang bebel.. ahahahaha... :)
 
member aku zila nie laa yang paling berani sekali kat dalam rumah kitorang...
segala jenis minatang yang kitorang takut... 
semua die yang sattle kan... hahaha.. :)
contohnye, kitorang nampak lipas.... lepas tu.. memasing berlari lintang pukang...
macam komunis masuk kampung kan... haa... lepas tu.. keluar laa hero yang menyelamatkan kampung tu dari kacau bilau oleh komunis tu....
 okeh.. meh aku terangkan... jangan salah sangke dengan komunis yang aku maksudkan kat sini..
komunis nie... mewakili.. segala minatang yang kitorang takut...
contohnye, lipas.. haa... hero tu pulak.. si zila nie la... die laa yang tangkapkan minatang nie...
tp, yang paling aku teruje sangat... sebab die tangkap pakai tangan je... hahah...
bapak laa kan... aku kalau terasa je kaki kaki lipas tu kene dengan kaki aku...
mau aku mandi pakai berus dawai.. semata mata untuk menghilangkan rase kaki lipas yang aku rase tadi..
hahaha.. :)
 
okeh... itu je laa kot kenangan yang ade sepanjang semester due kat Blok A...
masing masing tak nak duduk asrama kan...
ha.. kitorang kene laa tanggung risiko nak duduk lua sendiri.. kalau dok asrama...
ade jugak yang jage kan... hehehe...
 
okeh laa.. sampai sini je laa kenangan yang kami cipta sepanjang perjalanan die Blok A and semester 2...
hahaha..
bye bye!!
Assalamualaikum.. :)
 
- Nurulamirah Binti Rajion -

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/