STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Cameron Highland !!

Wednesday, June 26, 2013

Cameron Highland !!

okeh... entry kali nie memang entry lame gile babeng laa aku cakap... sebab cerite die time aku pergi Cameron Highland mase aku dalam semester 4 laa...kan.. lame daa punyer cerite.... aku buat nie pon sebab aku bosan gegile tahap baban la.. :) so... bile daa bosan nie.. baru laa teringat.. eh, untuk gambar yang nie aku tak cerite lagi la... haa.. gitu citer die.. hehehe.. :)

actually, time pergi nie bukan sebab bercuti ke ape ke erk.. bersyukurlaa kalau ini bercuti hanye dengan keluarge sahaja.. hahaha.. ayah aku nie orang yang gayat dekat tempat yang tinggi.. lagi pulak nak pergi Cameron nie hanye dengan family ? harapan je laa... ini pon pergi sebab ayah aku ade kursus.. so pergi naek bas... yang aku nak tekankan.. korang yang pernah pergi tak Cameron nie.. kalau yang pernah pergi tu kan.. korang tau kan jalan die macam mane.. dengan pusing-pusing nye.. dengan tingginye lagi... haa.. kitorang pergi naek bas due tingkat... hehehe.. tak de laa kecoh mane kan... :)

seingat aku... hari tu hari Jumaat... so.. bertolak ke Cameron dalam pukul 10 ke berapa ntah.. aku tak bape nak hingat.. hehehe.. almaklumlaa.. cerite setahun yang lepas.. hehehe... yang aku tau... time tu aku amik MC sebab nak pergi nie la.. kalau aku tak pergi.. nanti aku nak pergi and balik keje sape nak menhantarnye pulak kan.. hahaha.. :) so.. sedikit excited erk kalau naek bas nie.. ye laa.. time nie daa bape bulan daa aku tak naek bas.. kalau tak tu.. ade je.. naek bas sebab nak balik Penang kan... ni pon sebab praktikal.. nak balik naek bas cam mane pulak kan.. ehehe.. :))

okey.. mari laa kite tengok muke-muke excited nak pergi Cameron time nie.. hehehe... :)


itu semua muke adek-adek aku je laa yang excited terlebihnye... yang aku pulak... dengan biase laa aktiviti aku bile masuk bas... seharusnye laa kite tidor kan.. hehehe.. :) sampai ade je yang amik picture aku tidow nie... sebab yang naek bas nie tak ramai mane pon... so.. aku tak nak laa menayangkan gambar aku tidow nie.. hehehe.. malu cheq oii.. hehehe... aku nie bukannye tidow macam sleeping beauty... hehehe.. :)

semasa dalam perjalanan tu.. ade satu kejadian yang tak diingini berlaku... kejadian terjadi dalam pukul 12.45 tengahari sampai laa pukul 2.45 petang... hehehe.. kalau korang nak tau... lepas je lunch... tetibe bas nie berhenti kat tepi highway.. daa laa time tu panas yang teramat kan... haish !! sekali tengok.. bas rosak laa pulak... hahaha.. yang paling kelakarnye...perkhidmatan bas tu.. lepas je balik UKM.. tak silap aku.. die di berhentikan kontrak laa.. sebab kejadian tadi.. kalau berlaku dengan orang laen.. maybe tak kene berhentikan kot.. tapi, sebab terkene dengan orang bendahari kan.. orang yang uruskan segala keluar masuk duit nie... make, sampai situ je laa kontraknye.. hehehe.. :)




haa... gambar yang kat atas-atas nie semuanye mase kejadian bas rosak kat tepi highway... seksa gile laa.. da laa tengahari.. di bawah terik matahari bas tu.. so.. yang gugirl-gugirl kan konon ala-ala puteri lilin bagai kan... aku laa dalam golongan itu.. hehehe.. duduk dalam bas time tu.. memang macam sauna laa aku cakap kan... korang tak payah laa pergi wat sauna memahal tu daa.. korang amik laa ape je kenderaan.. korang berentikan kat tepi highway time tengahari bute tu.. hahaha.. :)

untuk pengetahuan korang... bende nie semua okay balik lepas kol 2.45 petang... and bende nie jadi dalam pukul 12.45 tengahari.. haa... untuk pengetahuan korang.. yang aku tau laa.. keje kat UKM nie.. time rehat die untuk hari Jumaat adalah dari pukul 12.45-2.45 petang... nampak tak... so.. bas yang kitorang naek nie meragam sebab itu adalah time lunch die.. harus laa die nak mandy minyak or minum ke kan.. hahaha.. u know.. this bus laa kan.. bijak tol.. tapi, wat hal tak kene mase.. hahaha.. :)

and dalam berapa jam aku tak tahu.. yang aku tahu.. bile bangun je... daa sampai depan hotel.. hahaha... hotel die nampak macam english classic gitu.. wat mase nie.. memang seronok laa duduk mane-mane hotel kan... sebab ditanggung oleh family.. pakai un duet mak pak je.. hehehe... and sape tau akan datang kite macam mane kan.. so.. manfaat kan laa.. hehehe.. :)


disini aku nak cakap yang aku punye gambar memang susah gile laa nak nampak kan.. sebab aku nie tak berapa sangat laa kalau bab tangkap gambar nie.. kureng siket.. aku lebih suke amik gambar orang.. and impian aku jugak nak memilik camera sendiri.. heheh.. camera ayah aku pon daa jadi milik aku.. cume kalau nak bawak keluar kene mintak izin jugak la.. hahaha.. :) so, gambar kat atas nie.. gambar tempat di mana kami bermalam.. 

lepas tu.. kami memang tak duduk diam laa.. actually, ayah aku kursus kan at sini.. tp, kursus macam tak kursus je.. hahaha.. kureng je aku tengok mase berkursus die.. berjalan lebih lagi laa.. haha.. 


gambar nie mase tengah menunggu ayah aku habis meeting semua laa.. tak sabar nak berjalan.. hehe... tempat yang kami pergi.. macam pasar-pasar tu je... tak pergi pon ladang strawberry.. just beli strawberry kat pasar je.. janji kat Cameron kan.. hahaha.. sempat pergi ke Ladang Teh.. and memborong barang kat situ.. aku jugak ade belik cenderahati untuk sahabat aku.. sampai sekarang cenderahati tu tak habis lagi.. 



okeh... last sekali.. kami pon balik.. penat okeh.. and ini adalah hotel pertama yang aku pergi tak ade swimming pool.. hahaha.. :) gile nak ade ? mau beku ape dalam air tu.. nak mandi kolam sangat mandi dalam tandas je k.. ade bathup lagi.. hahaha.. :) and tak ade aircond k.. hahaha... nampak tak kebongokan aku disitu ? hahaha.. :)



k...panjang citer kali nie.. letih da.. bye bye sayangness semua !!! :)






0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/