STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Kenangan Semester Satu [Part 1]

Tuesday, June 11, 2013

Kenangan Semester Satu [Part 1]

 
#sambungan mase dapat masuk PSP#

aku bertolak ke PSP.. ntah.. lupe pulak aku dengan tarikh tu.. hehehe...
aku kene daftar masuk asrama...
untuk pengetahuan korang kan.. aku paling tak suke duduk asrama...
tp, kalau duduk dom.. aku suke... hehehe... lebih kurang je pon..
mase duduk asrama nie... aku sebilik dengan sorang kakak nie...
sekarang die nie pon daa jadi kakak angkat aku... kak ika namenye...
mulenye ingat nak same dengan sorang membe aku yang dari sekolah...
tp, die lambat datang laa pulak.. so.. tak pe... lagipun bile mase kite nak tambah kenalan kan?
 
mase masuk sini... semuanye aku kene urus sendiri... huhuh.. amik tu la ini laa..
daftar tu laa ini laa.. semua kene sendiri... parent tak ley nak tolong daa... hehehe...
ye laa..dulu mase sekolah kan... parent je yang uruskan... sekarang... diri kite sendiri yang uruskan..
huhu... mase tunggu untuk ke program yang seterusnye... parent aku nak balik...
bab ni paling sedih laa aku cakap kan...
menangis woo dari petang sampai ke malam... dok mengenang parent nak balik rumah...
time tu... risau ade.. ye laa... parent nak balik kan.. daa la jauh tu...
so.. aku pon menangis laa teresak esak... huhuhu... bile daa habis menangis tu...
aku beborak dengan akak tu...
aku nangis sebab aku fikir parent aku lagi... bukan tu je... aku fikir gak.. kalau ade aktiviti pape lagi macam mane? aku nak pergi dengan sape? da la aku tak kenal sape sape pon...
kebanyakan yang aku jumpe pon bebudak Programming je... tak jumpe langsung yang amik Networking... sedih wooo... Sakinah untung laa.. sebab die selalu benor jumpe dengan membe Programming... kenal je dengan orang nie... kate amik Programming...
aku pulak? kenal kenal? amik ape? Programming, Perdagangan laa... and many more laa..
tensi i tau.. bukan kite memilih tau... cume nak carik teman yang same course...
da laa tak tahu macam mane nanti nak masuk kelas... kelas kat mane laa..ha...
sebab tu aku carik yang same course dengan aku... kalau aku daa lame kat sini, aku ley terima lagi..
pergi kelas sengsorang pon aku tak pedulik k.. hehehe.. :)
 
sepanjang semester satu kat asrama... ade beberapa kenangan yang aku tak leh lupekan sampai sekarang... hehehe...
 
Kenal Dengan Maria, Yana and Ruzaini...
ok... kat sini aku tekankan... manusia pertama yang aku kenal dalam kelas aku kan... Yana... die orang first yang aku kenal.. sebab die nie peramah... mulut manyak... and budak nye cerie cerie macam kanak kanak ribena laa... hehehe... aku pergi kelas semua dengan die laa...
hehee.. mase kat asrama.. aku duduk blok depan sekali.. Bestari 1... yang yana nie duduk blok belakang sekali... Nurani 3... orang ate at sane manyak momok.. hehehe...
and setiap pagi die kitorang akan berkumpul depan B1 untuk pergi kelas... eh? kitorang? ade lagi sorang tau... lupe lak nak selitkan...
aku sendiri tak tau macam mane aku ley rapat dengan Maria nie.. hehehe...
yang aku tau.. tetibe je aku rapat dengan die... tp, time nie.. Maria rapat dengan Yana and Ruzaini..
aku time nie tak rapat dengan Ruzaini lagi... hehehe... cakap dengan die un tak hingin... hehehe...
yang aku tau... Maria selalu lepak bilik aku.. sampai selalu jugak laa die bermalam kat bilik aku.. hehehe...layan cerite sesama.. ha... tang mane aku leh rapat tu.. aku tak dapat nak cerite laa.. sebab aku sendiri tak sedar...
dengan Ruzaini.... aku tak pernah terlintas pon nak bercakap dengan die.. sampai laa one day nie..
aku dapat panggilan dari "PEGAWAI PTPTN"... kate pasal ape aku lupe jugak...
haa... dari sini laa aku kenal die si Ruzaini nie...
first sekali bercakap dengan die, die daa kene vavi laa sengal laa dengan aku...
dengan kate laennye.. salam perkenalan aku dengan die dengan mencarut laa... hahaha...
kalau dengan Yana and Maria... memula kenal aku sopan lagi laa.. saye awak k...
tp, dengan si Ruzaini... aku kau terus... tak de kesopanan daa yang leh aku tunjuk dekat die...
yelaa.. menyamar laa lagi jadi pegawai ptptn laa kononnye kan... daa laa memang aku tengah dalam proses nak buat pinjaman time tu... sabor je laa... haa.. itu laa kenangan perkenalan aku dengan mereka nie.. mase awal awal semester... diorang nie laa kawan baek aku.. besties aku laa.... gantikan tempat Bella dengan Zira...and aku ngat jugak time Maria ngan Yana karoke kat bilik Yana... time tengah buat kerje... hehehe... lagu Kimia... tiap kali aku dengan lagu Kimia nie.. aku akan teringat dekat korang... sumpah... even time tu korang ade depan mate aku je.. hehehe.. :)

 
Pengalaman Makan Ubat Panadol
ha... cerite nie paling aku tak sabar nak cerite dekat korang semua!!.. cerite di mana cara aku belajar makan ubat Panadol... korang cer bayangkan.. panadol tu kan.. bulatannye besar... bagi diri aku laa.. memang payah laa nak telan ubat tu.... ikutkan aku... ubat tu takkan muat untuk masuk dalam tekak aku nie... budget macam tekak aku nie lebih kecik la dari ubat panadol tu.. hehehe.. :)
nak dijadikan cerite... one day... aku demam.. time tu.. Yana dengan Maria lepak kat bilik aku.. tp, time tu si Yana tu nak balik bilik die daa... tp, macam mane die dan lagi rakam time aku kene makan ubat tu secara pakse oleh Maria... konon nak makan ubatkan... takkan laa aku nak telan macam tu je kan... daa sah sah laa aku kene amik air dulu... so, aku berjalan ke pantry nak amik air panas... hahah... air panas okeh.. bukan air sejuk.. aku tak amik air sejuk sebab trauma kene batuk teruk gile nak baban laa... itu un kene time PLKN dulu... kalau kene sorang due tu.. tak kisah lagi... nie satu kem... hahaha... banyangkan laa lepas je menjerit menyebut ntah pape perkataan yang KJ kitorang sebut.. mesti batuk... tak tenang laa kem tu... okeh... cukup pasal PLKN tu...mase aku dok sebok mencuci botol aku... tetibe  si Maria terus tutup pintu... eh? pintu mane pulak erk? hehehe... pintu pantry tu... and sliding window uh un die tutup... time tu dalam pukul 12 lebih da... sepatutnye, kitorang da kene tidow da... tp, tak tau kenapa kitorang tak tidow lagi...lepas tu terjerit jerit laa... nak keluar... sekali Maria da naek fed up dengan perangai aku yang susah sangat nak makan ubat 'besar' nie kan... die dende aku laa... selagi aku tak makan ubat tu... selagi tu die takkan bagi aku keluar dari situ... yang si Yana pulak.. tukang dok rakam je reaksi aku dengan Maria.. akak aku keluar pon tak tolong aku... lagi sokong si Maria.. hehehe..:) lepas aku makan sebijik... die soh aku telan lagi sebijik lak...ye laa kalau bace instruction kat panadol tu un... die kate.. untuk dewasa... 2 biji... hehehe... tp, time tu aku rase yang aku nie belum dewasa.. sebab tu laa aku tak makan 2 biji... i is remaja lagi okeh..daa telan 2 biji... kene dende minum air sampai habis lak uh... hehehe... mase makan ubat tu sebijik tu un aku daa teguk air sampai 10 kali... cer bayangkan betapa banyaknye air dalam perut aku time tu... kalau time tu aku melompat un kan.. aku dapat rase air tu bergoncang dalam perut aku tau...lepas habis je... terus aku berlari masuk tandas... bukan sebab aku nak muntah.. sebab nak weewee... hehehe.. :P lepas tu dipakse tidor lak.. heheh... maka tidur laa aku dalam keletihan sebab kene 'dera' dengan Maria... heheh.. itu laa ceritenye...sekarang... aku makan ubat un susah sikit... tp, xde laa sesusah mase aku semester satu tu... hehehe. da boleh telan sendiri daa.. tak yah kene kurung da... hehehe.. kalau tak dapat gak.. mau kene kurung dalam tandas lak kan.. hehehe.. :)
 
sambungan cerite die Part 2!! :)
daa..,. Assalamualaikum korang semua ...:)

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/