STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Ikut Kata Ayah Or Ibu Or Kepala Aku Sendiri ?

Thursday, June 20, 2013

Ikut Kata Ayah Or Ibu Or Kepala Aku Sendiri ?



hye korang-korang semua !!!

kali nie aku nak cerite sikit masalah aku.. daa selesai ke belum kes nie.. hanye bergantung kepada keputusan kerje yang bakal aku dapat.. hehehe.. haa...masalah yang aku nak story nie... ade kaitan dengan kerje.. and bukannye aku daa kerje erk.. sedang mencari lagi... hehehe...

aku nie sebenarnye tersepit di antara mak ayah aku... sebab pendapat diorang nie berbeza.. okeh.. cenggini okeh.. senang aku bagi dialog je laa k...

" kakak, kau nak keje lepas konvo ke sekarang ? "
" eh.. sekarang pon tengah carik kerje ape.. "
" kalau nak.. carik laa kerje kilang tu ke... carik je laa... "
" ala, akak tak kisah laa.. kerje jadi promoter un okeh jugak ape "
" ayah tak berkenan laa kerje tu.. weekend kene kerje.. balik sampai malam "
" haish !!!!

okeh.. itu adalah situasi di mana aku ikut apak aku pergi hantar adek aku pergi tuisyen.. hahaha... dalam bab nie.. aku mengeluh... sebab kerje in weekend.... aku tak kisah un kerje in weekend ke ape.. sebab aku nie jenis tak suke duduk rumah.. sekarang nie pon aku duduk rumah daa macam orang gile kene kurung.. sebulan lebih daa aku tak keluar jumpe ngan membe 'membe' aku nie.. hahaha... and lagi satu situasi.. dimana aku berborak dengan mak aku mase apak aku keluar pergi amik adek aku balik tuisyen...

" bu, tadi ayah ade cakap sal kerje.. ayah kate ayah tak kisah kalau akak kerje kilang "
" oo, tapi ibu pulak tak nak akk kerje kilang.. kalau kerje office kat kilang tu tak pe "
" ibu.. akk nie bukan pandai mane nak kerje dalam office bu.. sementare je.. "
" ibu tak nak.. kalau nak keje kat kedai mane-mane tak ape.. tapi, bukan kilang "
" haish !! ayah tak nak yang macam nie.. ibu tak nak macam nie.. susah laa kakak macam nie.. yang kerje nye kakak.. senang-senang.. ibu n ayah bukak syarikat.. bia akak jadi pengurus okeh.. senang.. keje dalam office.. and boleh laa tak kerje in weekend kan.. bos laa katekan... "
" hahahaha.. mandai je kau "

haa... yang itu lak pandangan mak aku.. so.. kat situ aku jadi pening... last-last aku jadi macam serabut.. aku cerite kat besties aku.. uhuhuhuh... sedih ooo... then die tolong aku carik kerje jugak.. and die ade jugak kate.. kenapa kau tak nak ikut kepala kau je.. macam mane kau buat diri kau diterime masuk PLKN tu ? and die jugak suruh aku tepon and try hantar resume kat satu syarikat nie.. dekat dengan tempat kerje die.. kat Puchong.. hahaha... lepas tu aku cakap dengan mak aku...

" bu.. t tolong topupkan.. akak nak kol tempat kerje nie "
" kerje mane nie "
" nie ha.. bella tolong gak nie.. akak nak try laa dulu.. ne tau ade rezki "
" at Puchong tu ? "
" yup.. hehehe "
" ko tak ley erk carik tempat laen-laen.. bia laa bella kat Puchong.. kau tempat laen.. Zyra tempat laen.. ni nak same je.. "
" ibu.. akak nak ikut sape nie.. nak yang tu, ibu tak kasi... yang tu pulak ayah tak kasi.. akak daa malas nak fikir.. akak wat je pape.. ade rezki.. akak amik je.. "
" hehehe.. erk... suke ati laa... "

nak-nak pulak aku nie kan tergolong dalam orang yang jenis keras kepala.. and memang ikut kepala otak sendiri.. hahaha... kes PLKN tu pon aku buat sendiri... parent aku kalau boleh diorang tak kasi pon aku pergi.. last-last aku buat senyap-senyap.. hahaha.. da dapat memang harapan laa kene tolak kan... hahaha... wajib okeh pergi.. walaupun ko volenteer macam mane pon.. hahaha.. :)

yang belajar kat Penang tu pon.. aku tak fikir 2 ke 3 kali.. sebab aku tau jauh je.. aku terus terime.. yang parent aku je tanye aku 2 ke 3 kali.. hehehe... anak die nie tak pulak.. hehehe.. nak belajar hidup berdikari.. bile lagi kan.. nak-nak merantau ke tempat orang kan.. hehehe...

okah laa.. tu je yang aku nak bebel.. kesimpulan dalam entry nie.. aku memang ikut kepala aku sendiri.. hahaha.. :) tp keputusan belom lagi laa.. tindakan yang aku buat memang ikut kepala aku sendiri.. hahaha.. :)

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/