STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Ayahku Pencuri ?? !!!

Saturday, June 22, 2013

Ayahku Pencuri ?? !!!



selamat malam korang semua !!!

sambil melayan lagu dangdut nie.. aku tetibe teringin nak buat entry nie.. hehehe... mase aku nak taip tajuk entry nie pun aku macam teragak-agak laa jugak.. hahhaa.. mane taknye.. nak tulis "ayahku pencuri"? macam tak beragak kan.. hahaha.. ape-ape pon.. korang jangan fikir laen ke ape erk... bace dulu entry nie sampai habis.. hahaha... aku pon tak tahu nak letak tajuk ape.. yang tu je aku fikir dari petang tadi.. hehehe..

cerite die macam nie... hari nie.. seharian aku menolong ayah aku mengecat rumah.. ape yang jadi pon aku tak tahu.. malam tadi ayah aku mimpi ape kan.. tetibe lak time nak pergi pasar pagi tadi apak aku cakap "kakak, hari nie kau tak pergi mane-mane kan ? tolong ayah cat rumah hari ni.. ".. hahaha.. and aku time tu tengah sakit perut yang amat hanya mampu mengangguk saje.. turut kan sahaja laa.. ade sebab erk.. hahaha.. :)

bile balik je dari pasar.. aku terus membute balik.. sebab mengantuk tak cukup tidow... almaklumlaa.. semalamnye aku berwhatsapp dengan si Bella and Firdaus tu.. hahaha.. gitu... punye rancak bermesej kat situ.. sedar-sedar daa pukul 3 lebih.. and time tu laa baru nak tidow kan.. hahhaa.. itu pasal laa bile balik je pasar aku terus rebah atas katil.. hahaha.. ditambah dengan sakit perut tu kan.. hahaha... :)

actually, aku sendiri tak sedar yang aku terlelap okeh...sedar-sedar je.. mak aku daa melalak panggil name aku... tapi, aku tak mampu menjawab panggilan mak aku tu.. sebab sakit yang teramat... perempuan kan.. hahaha.. paham-paham je laa sakit ape ye.. hahaha.. :) last-last aku gagahkan diri bukak pintu bilik terus pergi dapur... terus kene serbu dengan mak aku.. "KAU KAN DAA JANJI DENGAN AYAH YANG KO NAK TOLONG DIE CAT DEPAN TU.. YANG KO MEMBUTE TU KENPE ?!! MAKAN LAA PANADOL KE BLABLABLA.... " macam tu cerite die... and aku pon masuk bilik balik tukar laa baju semua.. and terus pergi depan and tanye sama ada ayah aku daa mule ke belum.. hahaha..

yang paling malas gile laa kan buat kerje dengan apak aku nie.. banyak sangat bunyiknye.. haish!! tahan je laa aku.. dengan mood pon tak betul bagai kan.. hahhaa...time ayah aku pergi amik adek aku dari sekolah tu... ayah aku suruh aku sambung kerje mengecat nie.. tp, bile aku tengok je kereta apak aku lesap... terus aku pon lesap masuk dalam rumah.. hahaha.. dok berborak dengan mak aku yang tengah menggosok baju.. hahaha.. :)

aku pon ape lagi.. komplen laa kan... yang ayah aku nie banyak bunyi.. last-last mak aku pon cerite laa zaman dulu kala punye citer... flash back laa kan... kisah mase aku kecik-kecik dulu laa... mak aku kate.. ayah aku dulu.. penah buat part time kerje mengecat bangunan... ha... time nak tampung kehidupan yang ade aku dengan adek second aku... hahaha... mase die kerje mengecat tu.. ade orang ajar die cat care betul... sebab tu laa ayah aku nie banyak bunyi time aku buat tadi.. hahaha... :)

so, time mak aku cerite nie.. aku terus teringat zaman aku kecik-kecik dulu... apak aku nie banyak buat part time.. die ade wat part mengecat bangunan.. kerje die dari pukul 5-7 malam sahaja... and hujung minggu pulak apak aku wat kerje kutip sampah macam alam flora tu... aku ingat lagi... mase apak aku kutip sampah kat rumah aku tu.. aku dengan adek aku berebut-rebut nak salam bapak aku.. walaupun tangan die time tu bau sampah.. pergh !! sedih ingat zaman kecik-kecik yang comel dulu.. hahaha.. :)

sambil aku teringat tu.. aku ade laa cerite dekat mak aku.. sambil tergelak-gelak.. seronok kutuk apak sendiri time tu.. nak-nak mak sokong lak kan.. hahaha... tetibe mak aku cakap "sampai ayah kau hampir kene tangkap dengan polis laa.. "  time tu aku terkejut laa.. kenape ? ayah ade buat ape-ape ke ? hahaha.. and mak aku cakap la kat aku.. "kau pun tau kan macam mane dressing ayah kau time keje tu kan... macam pencurik kan... sampai kalau aida nampak un menangis.. " so, time tu aku terbayang.. hahaha... 

mase keje alam flora nie.. ayah aku balik tengah malam gitu... so, membe die anta laa ayah aku nie balik rumah.. and die tunggu laa ayah aku nie bukak pagar.. time tu da laa ramai-ramai dengan membe die.. dengan pakaian macam penjenayah laa... tunggu depan rumah aku nie.. nak bukak pagar.. kan nampak macam nak pecah masuk rumah tu.. ahahaha..kebetulan pulak... ade polis meronda kawasan rumah aku nie... so... die suluh ayah aku.. and terus die tanye macam-macam kat ayah aku.. hahaha... yang ayah aku dok jawab nie rumah die... tp, polis tetap tak percaye.. hahaha... siap check IC bagai laa... last-last baru percaye..

time mak aku cerite nie... senyum je mak aku.. almaklumlaa.. flash back zaman dolu-dolu.. cer kalau korang flash back time korang tengah bahagie.. same gak kan.. hahaha.. yang aku lak gelak tak boleh nak berenti.. sampai ayah aku sampai rumah.. baru aku buat-buat konon tengah mengecat kan.. padahal.. aku dengan mak aku je tau.. hahaha... itu yang keje start dari pukul 9 pagi sampai 6 petang baru habis tu.. hahaha.. :)


abaikan lappy... tengok dressing die.. macam nie laa yang buat ayah aku hampir kene tangkap.. hahhaa


okeh laa.. itu je cerite yang aku nak share untuk kali nie.. hehehe.. :) bye bye !!

#kebelakangan nie kan.. pidot tu selalu busy je pukul 10 malam.. tiap hari tu.. nak kene nie.. hahaha.. modal nak carik gaduh.. heheh.. #

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/