STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Valentine Day !! [Part 1]

Wednesday, February 20, 2013

Valentine Day !! [Part 1]

Photobucket 
 
 hye korang!!!
today.. aku nak cerite ape yang jadi mase Valentine day hari uh... hahaha
sambungan untuk entry yang lepas 14 Febuari 2013... hahha
sebab aku daa janji kan nak cerite ape yang terjadi hari tu.. hahaha
actually time tu aku daa ade kat rumah daa...
ye laa... adek aku yang paling kecik tu pon daa start sekolah kan...
sekolah kebangsaan masih lagi cuti... tp, sekolah agama.. hari Rabu daa start balik da.. :)
nak dijadikan cerite... semalam sebelum hari Valentine Day nie...
aku ade rancang dengan BFF aku tok keluar p jenjalan sesama...
time tu... kitorang dapat daa nak keluar bertige...
selalunye... kitorang nie payah sangat nak keluar bertige... mesti berdue je..
sebab bile nak keluar bertige je.... mesti ade halangan...
kalau aku boleh keluar, mesti Zira tak dapat nak keluar sekali...
kalau Zira pulak dapat keluar.. aku pulak yang tak dapat keluar....
tp, Bella terkecuali... sebab selalu yang outing nie.. die laa kepala taiko..
die yang mengajaknye... sebab die nie kaki jalan... kaki shopping... hahaha.. :)

mase cuti Chinese New Year nie... aku tak dapat join laa dengan diorang nie...
sebab ade masalah dengan daddy aku...
daddy aku hangin sepanjang minggu die balik nie... hehehe...
so... bile aku daa datang kat die nak mintak izin keluar...
die cepat cepat cakap.. "Kakak, kau jangan keluar besok (Khamis)"
macam tau tau je aku nak mintak keluar...
so.. daa confirm laa si Bella tu merajuk dengan aku kan?
sebab selalunye kalau aku tak dapat keluar dengan die... die mesti merajuk dengan aku... hahaha
tp, member aku yang Zira tu pulak... gitau aku walaupun aku tak dapat nak pergi keluar...
die nak pergi rumah aku... how sweet u know... tp, suruh ajak laa Bella...
puas aku pujuk si Bella suruh die join sekali... tp, ape yang die kate....??



 kononnye... tak nak beli makanan bungkus kan.. hahaha.. :)
hahaha... so... besoknye aku bangun awal... tp, aku terus tidow balik..
bile mengenangkan si Zira kate nak datang pagi...
so.. aku terus mesej si Zira suruh die datang atas pukul 2 tengahari macam tu laa
dengan alasan aku nak uruskan adek aku tok pergi sekolah agama...
tp, sebenarnye nak tidow je yang lebih pon...
hehehe.. dalam pukul 10 setengah adek aku yang Asyraf kejut...
suruh tolong die buat kerje sekolah...
so.. mase tolong tu... adek aku yang Aida pon daa bangun daa...
 mase aku tengah syok syok tolong Asyraf buat kerje sekolah die...
tetibe telefon rumah aku berdering... KRING...KRING... KRING...
hahaha... aku pon mbangun dengan malasnye nak mengangkat phone tu... sebab aku sure mesti mak aku yang kol...
lepas tu...tetibe adek aku yang Aida tu cakap.. "Bella yang call tu"
aik? aku pelik... macam ne die tau pulak yang Bella nie nak call.. sebab mase tu dalam fikiran aku.. mak aku je yang akan call time tu nak tanye pasal aAsyraf daa siap ke belum..
sekali angkat... memang Bella... siap bagi arahan lagi...
"aku kire sampai 3 kalau kau tak bukak pintu rumah kau... siap!!"
hahaha... dengan tak ade mesejnye... tak de telefon kate nak datang...
tetibe je ade kat depan pagar rumah aku... hahaha.. kelam kabut aku dibuatnye...
mane tak kelam kabutmye... dengan aku tak mandi bagai...
rumah tunggang langgang... kalau Bella tu.. aku rase die daa biase dengan rumah aku...
die boleh diibaratkan... Rumah aku, Rumah Bella juga... hahaha
so.. die faham aku macam mane... hahaha... :)
tp, kali nie die datang dengan Zira... hahaha... Zira nie kire first time laa datang rumah aku.. hahaha
and Bella un jadi macam laen sikit laa..
sebab sebelum nie... kalau die nak minum air ke ape ke... die pandai jalan sendiri pergi amik air kat dapur..
tp, kali nie... pandai pulak die mintak izin kat aku...
"Mira... aku nak air... haus laa.." hahaha.. aku memang tergelak laa bile die cakap macam tu...
janggal okeh... hehehe.. :)

lepas tu... tetibe je si Bella nie kate die lapar...
and aku tanye laa die daa makan belum...
sekali die kate die tak makan lagi...
and dari situ aku dapat bau something muslihat die datang rumah aku...
sebab semalam tu.. aku ajak.. bukan maen lagi tak nak pergi.. ala ala merajuk gitu...
sekali die kate "aku datang rumah kau ni nak mintak izin dengan ayah kau... nak bawak ko keluar makan"
hahaha.. and memang itu aku daa agak da... hahaha... :)
so... dalam beberapa minit... mak aku pon balik...
and adek aku yang Asyraf pon tak siap lagi...
sebab asyik sangat melayan diorang... hahaha... :)
satu lagi aku excited sebab Zira datang rumah aku... tak pe Zira... one day nanti..
aku datang rumah kau jugak ye... :)
lepas je Asyraf semua daa siap... bapak aku pon nak laa hantar adek aku yang Asyraf tu pergi sekolah kan
then Bella tolak tolak aku suruh bagitau daddy aku... hahaha...
so.. bile daddy aku daa masuk kereta baru aku bagitau kat daddy aku yang aku nak keluar...
lepas tu kene marah sikit laa kan.. sebab semalam daa warning tak kasi keluar kan..
hahaha... lepas tu... daddy aku risau kalau kalau aku keluar nie tak bawak Aida sekali...
so.. aku kate aku bawak Aida keluar sekali...
hahaha... and kitorang pon bersiap...nak pergi makan laa kan.... sebab si Bella daa lapa...
ok laa korang.. aku sambung citer nie ke Part 2 lak erk... 
letih laa aku nak menaip... :)
see u di Part 2!! :)
Assalamualaikum... :)

- Nurulamirah Binti Rajion -

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/