STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: 13 Jam Perjalanan

Sunday, February 10, 2013

13 Jam Perjalanan

Photobucket 
 
hye kengkorang semua!!
aku tak tau ape mimpi aku.. pepagi buta aku daa update blog aku nie..
nak kate aku yang raye hari nie.. memang tak laa kan...
lepas bangun Subuh je... aku ingat nak buat note Statistic...
tp, melayang ke Blog pulak...
dok bace bace entry orang kan... last last teringin pulak cerite mengenai nie...
 
agak agak korang laa kan... pergi mane je sampai 13 jam nie kan?
pergi ke Penang laa... agak agak korang percaye tak?
ini bukan cerite aku.. ini adalah perjalanan my only Keding mase die nak balik kampung semalam
die bertolak dalam pukul 12 lebih Sabtu...
die dari Port Dickson.. and balik naek moto laa...
dengan membe die... 2 orang.... and memerlukan 2 bijik moto...
iye laa.. kalau sebijik moto... yang lagi sorang tu nak sumbat mane?
bakul? hahaha...
mase die tengah otw tu... aku ade laa kejap gayut dengan die...
sebab time tu die jadi pembonceng...
sebenarnye.. aku gayut sebelum die bertolak lagi...
and panggilan aku tamat mase die tengah isi minyak.. :) 
and lepas tu... kitorang sambung mesej pulak... sampai laa aku tertidow... hehehe.. :)
 
pagi esoknye.. daddy aku kejut aku.. sebab nak balik kampung...
so... kelam kabut laa aku menyiapkan baju baju aku semua...
and mase aku otw nak pergi breakfast, aku mesej die...
and katenye.. die tak tidow lagi....
die time tu kat Sg Perak kalau tak silap aku...
tp, aku tak de laa nak mesej die terus... hahaha... time tu mesti die tengah ting tong ke...
so.. jangan amik risiko...
and lepas dari situ.. die akan mesej aku di setiap tempat yang die daa sampai...
aku tersenyum je... and aku ade bagitau die yang aku otw balik Melaka...
dari aku otw sampai laa aku selamat sampai kat kampung aku...
tp, die still tak sampai lagi... sampai laa dalam pukul 3 or 4 petang macam tu..
baru laa die sampai rumah... lega okeh hati aku nie....
sebab aku risau... dari semalam die tak tidor... pas tu bawak moto...
so... tak mustahil laa die mengantuk kan?
 
time daa sampai tu... aku sempat jugak laa gayut kejap dengan die
then die boleh bagi adek die yang kecik tu bercakap dengan aku...
sepatah pon eden tak paham okeyh...
bile aku tanye ape yang adek die cakap... die sendiri tak paham...
sekali kene cubit dengan adek die.. hahaha.. aku gelak sebab die marah adek die..
kelakar ok suare die time tu... sebab tu aku gelak...
daa tu.. baru sampai... die nak keluar balik...
sahkan aku daa suruh daa die rehat dulu... mandy... tidor..
tp, ape yang die buat? mandy sahaja.. lepas tu die keluar pergi Pendang...
anta membe die.. die pergi dengan membe die yang aku kenal and jumpe.. Malik..
mase die otw pergi sane.. aku tertidow...
sebab secara tibe tibe aku rase macam penat si Keding aku tu... lepas kat aku...
and sekejap je aku lelap... huhuhu.. tertinggal laa si Keding aku...
selamat laa die keluar dengan membe die...
 
lepas daa hantar.. bukan nye die nak balik okeyh...
die merayau dulu p Alor Star... saje jenjalan... :)
sampai laa aku tertidow lagi sekali mase mesej dengan die...
itu un sebab die reply lambat okay mesej aku... sebab tempat die pergi tu.. tempat pertunjukan kerete... so.. korang bayangkan bising die macam ne kan...
dalam pukul 2 lebih.. die call aku... and aku angkat...
die tanye laa ape aku buat... haa.. jawapan aku tidor laa.. sebab tunggu die...
lepas tu die kate..
Keding : sayg ley tunggu b tak?
Aku : b nak p mane lak?
Keding : b nak balik rumah jap...
Aku : aik? la nie kat mane pulak?
Keding : rumah AA... (AA = Malik)
Aku : okayh!!
haa... selamat laa rumah diorang nie dekat dekat jer...
tp, terhangguk jugak laa aku tunggu...
lepas tu... ape lagi.. bergayut laa aku dengan die...
tak sampai bape minit aku bebel... die pon tidow... sampai aku panggil pakai microfon un..
ta tentu die bangun... letih sangat laa tu...
asyik berjalan je... sian die...
 
ok laa.. that's all.. tetibe ngantuk lak... nak landing jap laa..
Assalamualaikum :)
 
- Nurulamirah Binti Rajion - 

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/