STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: My Beautiful M'si with Sukarelawan IM4U di Teluk Bahang :)

Sunday, February 03, 2013

My Beautiful M'si with Sukarelawan IM4U di Teluk Bahang :)

Photobucket 
 
KAMI SUKARELAWAN IM4U !!
 
 
 hai !!
hari minggu nie, aku dengan membe rumah aku tak menghabiskan mase dengan bangun lambat ok.... kitorang bangun awal giler hari nie...
pukul 5.20 pagi lagi kitorang daa bangun daa.. :)
  aktiviti kitorang hari nie, ialah merelakan diri untuk menjadi sukarelawan IM4U...
 
hari nie kan ade perasmian untuk hari My Beautiful M'sia..
so.. aku join event nie bersama lagi 200 peserta yang terdiri daripada student PSP..
 okay, meh aku cerite terus laa ape yang jadi hari nie k..
malas aku nak membebel lagi.. penat laa pulak..
tp, nak kene taip jugak entry nie.. takut lupe.. :)
 
okay... kitorang bertolak dari PSP dalam pukul 7.11 pagi...
aku dengan membe aku.. naek bas yang pertama...
masuk masuk je dalam bas.. aku tak tau ape yang jadi.. sebab aku tidow..
daa kene aircond kan... bile lagi nak kene? hehehe.. :)
sedar sedar je daa ade kat area Masjid Terapung kat Penang tu..
jangan ingat Penang tak ade Masjid Terapung jugak erk.. :)
then, tunggu mase nak sampai ke destinasi yang kami tuju..
Teluk Bahang :)
 
sampai je kat Teluk Bahang... aku tak tahu pukul berapa... yang penting, pagi lagi..
matahari un tak nampak lagi...
so.. antara yang join yang aku nampak laa erk..
ade tentera udara, and budak budak PLKN.. dari kem yang berlainan..
hehehe... yang laen aku tak hingat.. :)
lepas daa melintas jalan, kitorang di arahkan untuk pergi bersarapan...
sarapan pagi kitorang.. sebotol air minuman, currypuff, muffin polkadot and nasi lemak..
and then.. kitorang carik port kat area pasir pasir untuk memenuhkan perut terlebih dahulu..
 




lepas je habis sarapan.. kitorang terus buat ape yang kitorang kene buat..
student PSP dijadualkan untuk menanam pokok saje...
kitorang cume masukkan pokok tersebut di dalam lubang yang telah digali..
and cabut plastik yang ade kat pokok tu.. and timbuskan dengan tanah or pasir..
 


lepas habis je menanam.. kitorang kutip laa sampah sampah yang kitorang nampak tu..
duduk tepi jalan.. and dapat sapu tangan !! hanya untuk sapu peluh sahaja...
tp, aku dapat warne favourite aku... hijau!! hahaha..
sebab tuala yang diedarkan ade 3 warna.. pink, kuning and hijau je..
hehehe..  and then kitorang berjalan menuju ke Taman Negara..
jauh gile.. ada laa dalam 4 Kilometer kitorang berjalan..
jalan kaki okay.. hehehe.. tp best laa.. :)
sampai sane.. kitorang dihidangkan dengan pelbagai persembahan...
ade tarian and ade jugak nyanyian.. bukan tu je tau... karoke pon ade.. hehehe..
kitorang pergi ke Taman Negara tu untuk tengok perasmian My Beautiful M'sia..
tp, mase kitorang datang tu... daa dirasmikan daa...
lepas makan makan kenduri semua.. kami pon beransur pulang...
 
masuk je dalam bas... tidow balik.. sebab masing masing letih, dengan pening bagai...
sakit perut pon ade...
and kitorang sedar sedar je ade kat Padang Kota.. berenti sejam saje..
untuk makan kat situ.. tp, aku bengang jugak laa makan kat situ..
 sebab kitorang order dulu.. tp orang laen yang dapat... 
last last kitorang blah je..
dengan pening pening semua ade kan.. memang laa.. :)
kitorang hanye makan bebola ketam, bebola udang, nuget and jambu beserta air choc..
beli kat lori tepi jalan tu je.. janji dapat alas perut kitorang semua...
daa beli.. kitorang duduk pulak kat tembok tepi pantai tu.. sambil amik udara laut..
and then.. kitorang balik laa ke PSP...

okay.. itu je laa cerite hujung minggu aku dengan kawan kawan aku..
terisi dengan bende yang berfaedah jugak... hehehehe...
ok laa.. nak rehat laa.. daa... Assalamualaikum.. :)

- Nurulamirah Binti Rajion -
 
 

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/