STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: "Nasi Ayam Bahagian Kepak Ye"

Friday, February 01, 2013

"Nasi Ayam Bahagian Kepak Ye"

Photobucket 
 
Salam Jumaat semuanye...
saje je aku nak update cerite ape yang aku makan lunch tadi...
sebab aku pening mase buat akaun nie... hehehe
berbelit belit wire otak aku.. hehehehe..
 
hari nie kelas aku 2 jam sahaja...
kelas Cyberprenuership... macam mane nak sebut... pandai pandai korang laa... hahaha :)
kelas yang paling awal ye hari nie...
pukul 8 daa start da... dan disebabkan itu aku bangun terlalu awal untuk hari nie...
bagi aku bangun awal nie.. lagi tak mengantuk laa kalau pergi kelas..
kalau bangun lambat yang mengantuk... hahaha
poyo tak care aku berkata kata...
ala... sehari dalam seminggu je bangun awal nie kan.. hahhaa
mase kelas Cyber tadi.. kitorang belajar KUNCI KIRA KIRA
maybe itu salah satu sebab kenapa tak mengantuk kot...
sebab kite maen kira kira kan... tak laa mengantuk sangat kan...
otak pon cergas je kan... hahaha
lepas habis je kelas tu.. kitorang pergi jumpe lecturer projek pulak....
and lastly, kitorang pergi CC untuk print assignment Network Security..
due date minggu nie.. tapi, hari terakhir sebelum cuti kitorang hantar.. heee..
 
lepas selesai je semua tu... kitorang pergi makan...
sebab dengar ase something yang tak best pulak kat kantin poli kitorang..
dengar cerite nie pon dari housemate + classmate kitorang jugak..
so.. kitorang makan kat Medan Selera yang ade di depan poli kitorang...
kitorang makan nasi ayam hari nie..
kitorang pilih makanan yang cepat disediakan...
sebab kawan aku sorang nie lapar..
kawan aku yang mane.. yang suke makan bahagian kepak ayam laa..
 
actually, dalam 2, 3 hari nie.. ayat die nie terngiang ngiang kat telinga aku..
and disebabkan itulaa aku sengaja nak update entry nie pasal nasi ayam..
aku, Maria and Baby makan nasi ayam...
so.. Baby laa yang tolong order kan makanannye...
air sendiri order, sebab air kitorang pesan laen laen laa kan..
ade Teh Ais, Bandung and Sunquick laa...
sampai makanan semua nak makan bende yang same... sebab kat tempat kitorang makan tu..
memang nasi ayam die sedap tak terkata laa...
so, Baby pon order...
"Nasi ayam bagi 3 ye.. satu nak bahagian kepak"
hahaha.. bahagian kepak tu bahagian die laa.. hahaha..
memang kalau kitorang pergi makan nasi ayam kat mane mane die akan mintak bahagian kepak je.. alah.. kalau carik ayam goreng ke, kari ayam ke.. ape ape je laa
yang berunsurkan ayam.. die akan carik kepak jugak akhirnye...
teror die makan ayam bahagian kepak pakai sudu..
kalau aku yang makan... agaknye daa melayang ke mana da kepak aku tu..
kate kepakkan..
 
nak dijadikan cerite, aku nie tak pandai makan pakai sudu...
almaklumlaa.. pompuan melayu kan.. *pandang atas sikit*
hahaha... menyampah kan.. puji diri sendiri...
aku kalau makan char kuew tiaw pon mesti ade udang kan
aku tak kan makan udang tu.. sebab aku tak pandai nak kopek udang tu...
kalau makan dengan family aku.. daddy aku yang bedal udang aku..
kengkadang aku menggedik sikit.. suruh mak aku or daddy aku tolong kopek kan..
kalau sayang... dilayan laa.. hahaha.. paham sendiri maksud aku ye..
 
pernah satu kejadian aku makan dengan Keding aku kat Perda..
makan Char Kuew Tiaw laa..
time tu ade membe die sekali...
time tu aku dengan die daa nak menjejak setahun daa jugak..
and first time gak laa aku makan dengan die..
kalau tak aku malu... itu pon makan kene pakse..
kalau tak nanti die buat muke.. nyampah aku nak tengok muke die yang sememeh tu..
tak encem.. hehehe.. :)
so.. first time makan depan die kan.. plus ngan membe die ade pulak tu..
aku pon menyorokkan diri 'kesopanan' aku dari Keding and membe die kan..
makan punye control ayu habis laa..
sampai nak kopek udang tu... terpercik pulak.. hehehe
mase tu blushing giler aku...
terus membe die kate "aku tak nampak" sambil wat muke tahan gelak laa kan..
si Keding aku pon.. daa tersengih sengih... mencik je rase.. hahaha
last last aku terus letak sudu and minum air and tengok citer ape yang dipasang laa
cover malu...
last last Keding aku amik udang tu.. die yang kopek untuk aku...
hahaha.. terasa macam puteri laa!!
so.. lepas tu.. aku makan takde daa makan nak control control nie..
gaye aku makan macam daa setahun tak makan tu..
kalau dulu ditanye daa makan ke belum? aku jawab "kenyang daa kite tengk muke awak"
sekarang? tak payah tanye laa, aku sendiri akan cakap "awak.. ite lapar laa"
sambil wat muke kelip kelip mata.. haha.. dengan harapan die cair laa.. hee
 
ok laa.. pengajarannye.. makan tu tak payah laa nak cover sangat kan... hehehe
and korang rase tak kat dalam entry nie ade 2 cerite? hahaha
satu nasi ayam kepak.. satu lagi... sebab tak pandai pakai sudu...
hee.. harap korang bace je laa ye...
semoge bahagie... and Assalamualaikum.. :)
 
 
 - Nurulamirah Binti Rajion -
 

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/