STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Pengalaman Pertama

Wednesday, July 10, 2013

Pengalaman Pertama




Selamat Petang Semua !!!

dengan tak dan ak nak berehat dan menghilangkan rase gementar tangan dan kaki nie... terus je aku nak update entry nie.. hehehe.... pengalaman di mana aku drive seorang diri.. hahaha.. takut... da laa manual kan...

bende nie memang da lame da aku nak buat.. sebab ayah aku pun da selalu tanye samada aku nak pakai tak kereta kan... kalau aku tak pakai.. ayah aku akan bawak wira tu.. kalau aku nak pakai.. apak aku bawak laa preve tu... so... selalu aku ye ye je kate pakai... last-last... macam mane apak aku nampak kereta tu dalam rumah time die nak pergi kerje... maka macam tu jugak laa yang akan die nampak time balik dari kerje... same je... tak keluar pong !! hahaha

keberanian nie aku dapat sebab terlalu bosan di rumah.. and selalunye time-time cam tu.. aku dok mesej dengan Firdaus tu.. tp, sebab die ade terasa dengan aku.. so.. die senyap je.. anta mesej un tak nak reply da.. so.. kerana bohsan yang teramat.. aku pun tunaikan yang wajib dulu.. and terus bersiap.. terus amik kunci kereta and kunci semua bagai.. and keluarkan kerete!! and Yeay !! aku berjaya mereverse kerete !! so.. bile daa berjaye tu.. aku rase kerje nak mereverse je.. hahah.. sengal je..

memula.. aku ingat nak merayau dekat kajang.. sampai ke Tesko tu.. last-last.. bile nak keluar simpang je.. aku terus ke arah nak ke Bandar Baru Bangi... memula ingat nak jadi kakak yang baek.. nak amik acap kat Taska.. nak bawak die lepak same kan... tp, bile fikir balik.. sebab aku nie pun first time bawak kerete sendiri kan.. pape jadik nanti.. bia je laa aku sorang je yang kene.. tak perlu melibatkan orang laen.. hahah

so... sampai je round about yang kat Bangi tu.. aku amik simpang ke UKM.. and aku ngat nak pergi tempat mak aku... bile pikir nak kuar nanti kene rempuh bukit yang tinggi.. so.. aku batalkan... and tetibe.. datang idea nak lepak rumah mak... mak angkat aku laa kan..so... akhirnye berjaya sampai !!!

sampai sane.. berborak dengan mak and abah.. seronok gile.. ngat kan nak maen dengan Addin sekali.. sekali baru aku tringat yang mak die kan dalam pantang.. mesti laa die pergi rumah nenek die di tempat laen kan.. hahaha.. so.. berborak je laa dengan mak saye tu.. sampai laa mak aku mesej suruh balik...

mase otw balik tu.. okeh je... bile sampai round about rumah aku... tetibe lak enjin mati.. hahaha... memula gelabah laa.. tp, teringat pesan ayah... kalau jadi cenggini.. jangan menggelabah... haa.. soo..  buat-buat cool laa okeh.. and now !! aku baru je sampai rumah !! hahaha... dengan keadaan tangan dan kaki aku agak sedikit menggeletar... aku gigihkan jugak tangan aku menaip entry nie.. sekadar nak berkongsi pengalaman aku memandu seorang diri !! okeh laa.. nak kupas bawang pulak... bye bye !!!

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/