STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Minggu Mengecat !!

Friday, July 05, 2013

Minggu Mengecat !!

 
 
 
hye reader-reader sekalian !!!
 
haaa... untuk entry kali nie.. aku nak cerite dekat korang semua pasal minggu mengecat ... kenape minggu mengecat ? sebab memang dalam minggu tu je.. mesti aktiviti mengecat di teruskan seperti minggu yang lepas...  and aktiviti mengecat nie.. mungkin akan tamat dalam minggu nie..

so.. jangke mase yang diambil untuk mengecat rumah mak pak aku nie.. mengambil mase dalam hampir sebulan jugak laa.. ye laa... aktiviti nie buat time hujung minggu je.. orang ingat nak bercuti weekend nie.. nak laa duduk-duduk santai ke kan.. tp, penat je lebih...

minggu pertama, kami.. (aku, apak aku, and mak aku) mengecat di halaman rumah... di mane tempat kereta tu.. so.. sampai kene masuk rumah jiran bagai kan.. hahaha... untuk menyiapkan halaman nie je.. dari pukul 9 pagi sehingga laa pukul 6 petang baru siap.. lame kan.. nak kate besar tu.. tak ade laa besar mane.. muat untuk 2 bijik masuk... hahaha... maybe sebab aku buat un memaen kan.. so.. sebab tu lambat siap.. hehehe.. :)

minggu kedue... kebetulan adek aku yang Asyraf pergi kem... and aku ingat aku akan jadi anak tunggal laa hari tu kan.. sangkaan aku meleset pulak.. hahaha.. si Pendek tu balik pulak.. tp, kali nie die balik salah time laa... balik-balik je.. kene pekakkan telinga sebab leteran apak aku yang aku sendiri tak tau puncenye dari mane kan... hahaha... kesian...minggu nie... cat dalam rumah pulak.. tp,cat dalam rumah kali nie.. sekejap je siap.. start dalam kol 9 pagi.. habis kol 4 petang... ala.. sebab ade 3 orang yang buat kan... ayah aku cat yang tinggi... aku tetengah.. and adek aku kat bawah..

minggu yang ketige pulak.. kami mengecat kat dalam bilik... semua bilik laa.. dari bilik Asyraf, bilik Aida and akhir sekali bilik mak pak aku laa kan... aku paling tak suke kalau bab nak mengcat bilik-bilik nie.. sebab kene selongkar barang-barang bagai.... da laa aku nie ade selsema teruk gak la kan... memang payah laa..tp, hasil die.. aku suke.. da alang-alang selongkar kan... so.. kemas terus laaa... and aku tak sangke pulak yang apak aku nie nak cat dalam bilik ikut warne kegemaran anak die kan.. selalu tak de pulak kan.. pakai hantem je suke suki nak warne ape pun kan..

satu petang tu... apak aku nak pergi beli barang untuk Aida.. and lepas tu.. kitorang lepak kat mapley.. hahaha.. selamber je anak beranak lepak mapley kan.. hahaha...

" eh, kakak.. ko nak bilik ko warne ape ? "
" ape ayah nie.. akak mane ade bilik... bilik akak kan kene rampas dengan Asyraf "
" yang ko duduk tu ? "
" tu bilik Aida laa... tanye laa die nak warne ape .. "

sedih okay bile mengenangkan bilik sendiri tak ade.. huhu.. nak jugak warne bilik sendiri.. menghitung hari.. bile laa nak ade bilik sendiri nie kan...

" eh, Asyraf naj bilik warne ape erk "
" die kate die nak warne biru.. tp, xnak cerah sangat... biru yang nampak memang biru laa.. tak nak ade putih-putih ke... "
" pulak daa.. memilih jugak "

time nie nak memilih cat laa.. mase tengok kat catalog die kan.... lepas tu... muncuk laa ayat sedih aku..

" kalau kakak ade bilik sendiri kan best "
" kalau ade ko nak warne ape ? "
" kakak nak warne hijau daun teh !! "

hahaha... hamek kau.. sebab mase tengok catalog tu.. aku nampak warne hijau daun teh tu.. memang berkenan gile laa... cer bayangkan.. kalau laa warne tu kan.. daa boleh berangan ade kat Cameron kot.. hahaha.. tak yah susah-susah pergi sane.. and nak tambah feeling lagi... duduk dalam bilik sambil hirup teh cameron kan.. hahaha...

okay.. sekarang ak nak tunjukkan keadaan ruang tamu, bilik Aida and bilik Asyraf okeh.. bilik mak pak and dapur tak perlu kot.. keadaan yang menghalang.. hehehe....

Ruang Tamu





Bilik Asyraf :)




# sila abaikan mamat yang tidor tu.. #

Bilik Aida






# atas nie ade merah (Cik Berry), tengah (Cik Daus & Cik Ning ), pink (tak tau identiti)

okay.. itu sahaja yang aku  nk sharekan ye.. bye... gud nite korang.. !! and selamat berpuase. !!

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/