STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Interview MAMPU and Berjimba With Zira !!

Sunday, July 21, 2013

Interview MAMPU and Berjimba With Zira !!



Gud nite everyone !!!!


okah , untuk entry kali nie , aku nak menceritekan ape yang terjadi pada hari Isnin yang lepas.. hahaha.. baru je jadi nie.. hehehe.. cume aku lambat berapa hari je nak story kan.. sebab aku letih , almaklumla , baru first day kerje kan.. memang letih je , tak biase lagi...

pada hari Jumaat yang lepas tak silap aku , aku dapat panggilan untuk hadir ke temuduge di MAMPU.. kerje seperti ape yang aku kerje nie.. serba serbi same , tp , yang laennye , dekat tempat aku nie , sampai 6 bulan je , but di MAMPU tu , die tak ade limit , but diorang akan berpindah unit je.. itu ape yang aku dapat tau laa dari membe aku kan.. :)

so, Isnin tu aku pergi pejabat Mampu dengan bespreng aku , Zira , sebab die tawar diri nak pergi hantar aku interview.. aku terime dengan hati yang terbuka :) so, isnin tu dalam pukul 8 pagi Zira jemput aku kat rumah , and interview aku dalam pukul 9 pagi.. sampai je sane , agak sukar jugak nak carik parking okeh... selamat bukan aku yang bawak kereta , kalau aku yang bawak ? habis semua kereta aku langgar.. hahaha...

and kawalan keselamatan kat situ memang waa tabik laa.. first time oo aku datang yang tahap keselamatan die macam tu sekali.. memula datang , aku kene amik pas pelawat , and walaupun sebagai pelawat , ade gak okay tatacara pemakaian die.. masuk je situ , kene pergi kat kaunter , kaunter yang macam bank tu , and lepas tu , bagi die IC and License kite.. siap tangkap gambar lagi okeh.. nak elak jenayah kan... kate masuk pejabat perdana menteri kan.. kene laa ade kawalan keselamatan yang ketat kan... ingat kan nak suruh si Zira nie teman... tp, tak boleh pulak...

masuk dalam tu , aku jadik macam mati kutu laa :P selamat membe aku yang tolong aku hantarkan resume nie mesej aku ... bile daa jalan punye jalan , last-last aku jumpe jugak... hahaha... mase nie laa rase tercabar jadik seorang manusia.. hahaha... and satu bende yang paling aku terkejut giler , bile yang di temuduge tu , aku sorang je pulak tu... hahaha...memang terbaek laa kan....

time temuduge tu... die tanye laaa memacam... yang interview aku tu 2 orang... sorang bos membe aku.. bos die lelaki.. ensem doe.. hahaha.. tp, still menggetarkan aku untuk jawab soalan-soalan die tu tau... hahaha... lepas tu.. time tu da laa aku rimas giler pakai kasut yang apak aku belikan.. memang tak laa aku dengan sukerelanye pakai kan.. apak aku yang pakse erk.. sabor je laa...tp, selamat aku bawak kasut spare kat kete Zyra... kerete Zyra daa macam kete aku daa... hahah :)

lepas habis je interview tu... masuk-masuk je kerete Zyra , aku terus menjerit... sebab aku terfikir kan interview tu... rase dalam banyak-banyak interview... yang kat MAMPU ni laa yang paling seram sekali aku pernah pergi... aku menjerit ade laa dalam 20 minit macam tu... yang Zyra kat sebelah aku tak habis gelak and bagi semangat kat aku untuk lupekan ape yang jadik... huahuahua... 

memula aku dengan Zyra nak habiskan mase dekat Alamanda je.. tp , disebabkan time tu aku habis interview terlalu awal , kitorang decide untuk pergi lepak kat Mines !! and Zyra bawak kerete tu pun macam nak tunjuk tempat yang menarik kat pelancong asing.. ehehe... ye laa... Mines pun bukan pukul 10 pagi kan... nak sampai awal buat ape ye dak ?

sesampai je kitorang kat situ... masuk je.. orang baru je bukak kedai... yang kat kedai kasut tu , pekerje die baru je mengilatkan kasut yang di'show'kan... so , kitorang pun pusing-pusing laa satu Mines tu... hahaha... dari tingkat bawah sampai laa ke atas... sampai satu time tu... tetibe kate nak tengok wayang... hahaha.. so , aku pun rindu zaman-zaman tengok wayang kan.. so.. jom aje laa kan... kitorang layan citer katoon.. aku rase citer nie da lame daa keluarkan.. tp, kitorang baru je layan... mase tu , dalam panggung , ade 6 orang je..

citer nie wa cakap laa.. best gile.. comel okeh bende yang kuning-kuning tu.. ape name ntah.. manion ke ape ntah... suke giler aku tengok... memang tak rugi laa.. and akan datang ade cerite yang pasal siput laju tu kan.. ingat nak pergi dengan adek aku yang Acap tu.. ehehe... tp, mak aku kate.. bulan pose mane boleh tengok wayang... aiyo.. melepas laa ko dek.. akak sentiase terlepas.. wahaha.. :) lepas tu , kitorang pergi FOS.. sebab membe aku nie nak shopping baju rumah katenye .. aku pulak.. time tu tak ade hati nak shopping.. tunggu je laa gaji bulan nie nanti aku buat ape.. heheh.. :) 

and mustahil laa tak ade kitorang snap-snap kan.. mai laa layan.. penat daa i nak naip nie ha... LAYAN~







okay , thats all for this entry... bye bye !! berjumpe d laen cerite okeh !! bye !!

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/