STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Inspen Kata Mari !!!

Wednesday, July 24, 2013

Inspen Kata Mari !!!



Selamat Malam korang semua !!!


INSPEN KATA MARI !! hahaha.. kenape kah dengan aku nie ? ha.. meh sini aku cerite ye dekat korang.. sape yang dok berdiri tu.. duduk erk.. heheh... INSPEN adelah Institut Penilaian Negara... actually , aku bukan laa nak cerite sangat pasal Inspen nie.. yang aku nak ceritekan adalah.. pengalaman aku bekerje di sini setelah genap seminggu.. wah !! hahah.. :)

actually , entry nie boleh je sambung dengan entry yang sebelum nie..  yang pasal interview tu kan... tp, aku rase entry tu pun macam panjang sangat laa pulak.. so.. tak nak aku menambah panjangkan lagi.. nanti korang jadi malas nak bace.. eh ? ade ke orang nak bace blog aku nie ? hehehe :)

aku dapat panggilan kerje ni 15 Julai 2013 , and aku disuruh untuk melapor diri pada keesokan harinye .. mase nie... aku tak tau nak gambarkan perasaan aku bile dapat panggilan kerje nie.. ade rase sedih ade.. gembire kureng laa... lebih kepada sedih je.. sebab mase aku dapat berite gembire nie.. aku bergaduh dengan Firdaus.. uh je laa kerje kitorang , bergaduh je kojenye !!! saje nak buat happy kan.. aku cerite laa , tp , dalam mase yang same , masih panas lagi tau kitorang berdue nie..

" b , orang dapat kerja da ..." - me
" kat mane ? " - Firdaus
" kat Inspen " - Me
" owh " - Firdaus

WTH !!! itu je yang die reply... hahaha.. baru je nak share berite gembire walaupun bergaduh... spoil terus mood aku time tu... dalam hati aku.. " lantak p kat hang laa... " hahaha... hati je mampu berkate begitu... hehehe...

keesokannye aku pergi laa lapor diri di tingkat 7, ape ntah nak unit tu... aku pun lupe.. hehe.. unit pentadbiran dan sumber manusia kalau tak silap aku laa.. so.. pergi laa.. time hari first nie , apak aku yang hantar aku.. konon nak tunjuk jalan laa kat aku... macam aku tak tau pulak jalan kan.. satu jalan je dengan kampung aku.. da 21 tahun balik kampung jalan tu je.. mustahil laa aku tak hafal kan.. and apak aku ye yee je tunjuk jalan kampung kat aku.. sahkan aku daa rancang aku tak nak ikut pun jalan tu.. wahaha...

mase lapor diri tu.. aku ngat aku sorang je... sekali ade lagi sorang laa.. hehehe... die nie kire ley tahan rapat jugak laa dengan aku.. yang paling tak boleh blah laa kan.. aku mesti akan dapat membe baru yang ade name 2 orang besties aku... yang same tempat kerje dengan aku nie.. name panjang die aku tak tau... aku panggil die Bella je.. ehehhe... selalu pergi surau sesama... g buat akaun KWSP pun same-same... memang laa sesama kan.. pakai transport Inspen jugak... parking kereta pun sebelah-sebelah je.. hahaha.. :) sepatutnye , kami satu unit... kat unit akademik... tp , kene berpecah... aku kene di unit akademik.. and die sekarang kat unit latihan.. sebelum nie kat unit HEP... tp , kene pindah.. best oo unit die yang sekarang... ley jenjalan... bulan 9 nie die pergi Melaka... best kot.. sebab pergi pun dengan sape je.. and pergi atas urusan kerje.. hehehe...

minggu pertama kerje macam tak berapa nak best laa.. sebab aku tak ade kerje... and aku berkenalan dengan 2 orang akak senior yang ade kat bahagian aku nie.. same je jawatan dengan aku... sebab diorang masuk awal seminggu daripada aku... kak Iffa dengan kak Maizatul.. seronok giler 2 orang akak nie... and aku tak sangka , yang akak Iffa nie dulu senior yang same sekolah dengan aku... sekolah rendah same.. aku dulu sekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Jalan Enam , Bandar Baru Bangi.. sekolah menengah pun same jugak... Sekolah Menengah kebangsaan Jalan Tiga , Bandar Baru Bangi... and yang paling aku tak sangke.. sambung study peringkat degree diploma pun same.. di Politeknik Seberang Perai , Pulau Pinang.. so , kalau kitorang berborak.. mesti pasal Penang je laa... seronok ooo...

aishhh!!! da start cakap sal Penang nie , karang aku tak berenti lak nak cerite.. hehehe... okay laa.. next time aku update erk... bye bye !! 

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/