STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Owh TIDAK !!! Terserempak Dengan Abang Yang Aku Benci kat Bazar !!!! o_0

Saturday, July 13, 2013

Owh TIDAK !!! Terserempak Dengan Abang Yang Aku Benci kat Bazar !!!! o_0



hye readers !!!!


malam nie aku nak cerite mengenai ape yang tertulis di tajuk entry tu kan.. malam nie ade semangat sikit nak
bercerite... sebab masalah dengan si Firdaus un daa selesai... kitorang ade conversation yang sangat panjang... bermula lepas sahur... and lepas tu berenti kejap.. sebab Subuh kan.. lepas tu sambung balik.. sampai kol 11 pagi... hahaa...

okay.. ape yang aku nak story kat sini adalah bukan pasal masalah aku dengan Firdaus nie.. tp, mengenai ape yang terjadi mase aku pergi ke Bazar Ramadhan tadi.. hehe.. yes !! akhirnye , aku dapat jugak menjejakkan kaki ke Bazar Ramadhan nie... tp, sampai sampai je kat Bazar time tu.. aku terus jadi moody dengan ayah aku.. and aku terus putus semangat nak carik kerje and nak sambung study.. haiyooo..!!!

kali nie , kitorang pergi kat Bazar di Jalan 7... sebab adek lelaki aku nie sebok sangat nak pergi situ... aku nak pergi yang dekat area Giant tu.. tp , hmmm , nak buat cemana kan.. orang laen bawak kerete.. kalau aku yang bawak.. laen ceritenye , bukan pergi bazar daa... terus berbuke je kat luar.. hahaha

mase pergi bazar nie , mak aku ade pesan , die nak air laicikang , haa , so anak die nie tak tau cemana rupenye laicikang nie kan .. so , suruh apak aku je yang carikkan laicikang tu...bile da dapat , belik satu sebab aku tak minum pun air tu , mak aku je yang minum... lepas tu , aku pulak dalam dilema.. nak popia goreng ke , karipap ke , roti jihn ke , or nak roti jala ? hahaha , last-last aku amik laa roti john sebagai juadah untuk berbuke nanti...

mase otw nak carik kuih untuk adek lelaki aku nie pulak.. time nie laa aku terserempak dengan abang yang aku tak suke.. yang aku benci time sekolah menengah dulu... and aku pun mase tu buat muke terkejut okeh.. sebab da lame da tak nampak die kan.. lagipun rumah die dekat je ngan rumah aku.. selalunye , kalau aku nak pergi kedai.. mesti wajib kene lalu depan rumah die.. and aku tak selalu nampak die sebab aku akan pergi kedai time orang tak ramai keluar.. hahaha... and mase aku jumpe of course laa aku terkejut.. tp tak ade laa aku buat muke terkejut erk... hati je terkejut...


korang tau tak kenape aku tak suke dengan abang nie.. maaf laa kalau aku gelarkan die abang yang aku benci.. sebab aku sendiri tak tau name die.. hahaha.. :) mase aku sekolah menengah dulu... abang nie suke dok pandang-pandang aku.. and die start pandang tu lepas dapat tau yang aku nie duduk sebelah taman rumah die je.. and aku nie selalu sangat pergi kedai.. sebab mak aku suke suruh aku pergi beli barang.. lagi-lagi aku suke naek basikal time tu....


and bile aku lalu je depan rumah abang tu.. mesti abang tu akan say hai kat aku.. die memang peramah.. tp , aku time tu tak suke okeh bergaul dengan lelaki yang aku tak kenal.. aku hanye akan bergaul dengan lelaki yang same kelas dengan aku je.. so.. sebab tu jugak aku tak tau sape junior or senior aku.. yang aku tau pun hanye yang aku minat.. macam Aidil si abang spek putih.. hahahah.. :P


memula tu aku okeh je laa... and adek die pun peramah yang teramat.. suke tegur aku.. tp , aku sombong .. hahaha... sampai laa satu hari tu.. aku form 3 , aku pergi kedai sorang-sorang , and time tu nak beli ape ntah.. lepas habis beli tu.. nampak laa abang nie... and abang nie automatik tahan jalan aku.. time nie die form 4.. and taukeh kedai nie nampak laa... and taukeh tu tanye laa kat abang tu...

" eh , awek lu ka ? "
" ish !! bukan uncle !! bukan !! "
" uncle, die bukan awek saye , tp, bakal awek saya "

gile betul mamat nie kate macam tu... aish !! mase aku dalam form 3 nie.. membe aku ade kate laa.. yang couple ngan abang nie seksa oo... suke kongkong habis.. dapat tau nie pun sebab kawan kepada membe aku nie awek die laa.. and memang time sekolah aku punye prinsip tak nak couple-couple nie.. sebab aku takut.. aku tak tau takut ape.. tp, aku suke tengok mamat ensem and berangan.. kalau laa die jadi laki aku.. haa... gitu... hahaha...


mase abang tu tahan aku... abang tu ade tanye aku tau...

" eh, name ape ? " sambil tu die tahan jalan aku..
" eh, tak de name laa.. wat ape nak tau... sebok lah !! "
" eh, gtau dulu,, baru boleh bagi jalan "
" hurmm !! Kirana !! "
" owh, form bape ? sekolah jalan tiga kan "
" ee!! daa bagitau name da laa.. sebok nak tau laen buat ape ?? !! "
" form bape ? "
" form 3 !! "
" owh.. tahun depan kite satu sesi laa.. tahun depan kite jumpe laa "

OMG !! time tu sumpah aku kate.. aku rase nak berenti sekolah.. and tak nak sekolah situ lagi.. sebok je kate kat ayah nak pindah sekolah.. sebab abang tu.. and syukur mase form 4 aku tak selalu terserempak dengan die.. jarang nampak laa.. and mase form 5 laa paling heaven gile !! sebab aku tak perlu menyorok lagi !! ahahha... :) tp , sedih .. sebab abang yang aku minat pun habis sekolah daa...

hehehe.. okayla.. setakat nie je okeh.. bye bye !!!

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/