STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Setiap Pertemuan Pasti Ade Perpisahan... :')

Saturday, April 27, 2013

Setiap Pertemuan Pasti Ade Perpisahan... :')


 
selamat pagi semuanye!!! aik? pagi lagi ker??
nampak sangat baru bangun tidow kan? hehehe....
okeh okeh, sebelum tu... aku nak sajikan korang dengan lagu nie... dengar okeh...
ape ape pon... korang pause dulu lagu kat blog aku nie okeh..? nanti pening pulak dengar... heee...

agak agak ade tak orang nak dengar lagu kat atas nie erk?
aku letak khas untuk korang nie... hehehe... :)
ala.... lagipun kalau tengok tajuk pon korang tau kan lagu nie macam mane?
tp, yang surenye... lagu ni lagu nasyid okeh... hehehe.. :)
okeh... bende ni sepatutnye aku cerite da lame da...
tp, tertangguh untuk study statistic... Isnin nie aku exam statistic... hehehe... susah woooo....
nie bukan laa kisah peribadi aku okeh... nie kisah sepanjang aku berada die Penang nie...
itu laa... kite stay di sesuatu tempat... tak semestinye kite kekal kat situ kan?
seperti aku pada zaman PLKN dulu... selama 3 bulan aku di dalam Kem Setia Ikhlas...
dekat situ kami berkenalan dengan kawan kawan baru...
selama aku hidup, tak pernah aku ade kawan dari Sabah dan Sarawak..
tp, kali nie.. aku dapat kawan Sabah dan Sarawak, dari PLKN nie jugak....
selama 3 bulan disana.. kami dipisahkan.... 10 March... tarikh di mana kawan kawan aku yang duduk di Sabah dan Sarawak akan meninggalkan kami... sedih sangat aku rase mase tu...
and dikala itu jugak laa aku terfikir... bile la mase aku dapat menjejakkan kaki aku ke Sabah dan Sarawak..
hanya gambar sahaja yang dapat dijadikan kenangan...
kenangan sekitar 4 tahun yang lalu sangat segar dalam ingatan aku...
company aku.. DELTA!! ILOVEU!!
sebahagian teman.. :)
kene dende... bagai kerana nila setitik, rosak susu sebelanga...susah senang bersama
1 M'sia!!!
kejayaan dikongsi bersama :)
wira wira DELTA!!!
 
wirawati DELTA!!
semua ini kekal dalam external hard disk aku.. wehee.. :)
tp, ini semuanye kisah 4 tahun yang lepas...
masing masing daa pon menyambung pelajaran ade... yang da kawen pon ade... heee...:)
 
tp, kisah nie... kisah yang baru sahaja terjadi...
untuk beberapa hari yang lepas... huhuhu...
kami semua telah pon berpisah...
berpisah setalah 2 tahun setengah bersama....
 bermula pasa sesi jun 2010... huhu... dan bakal berakhir pada Jun ini... hehehe...
kami berpisah setalah tamat menyelesaikan tanggungjawab sebagai seorang pelajar...
iaitu selepas paper final exam yang terakhir selamat dijawab... hehehe....
tp, bermacam kenangan tercipte... juga telah di rekodkan di dalam gambar...
 
bermula pada pertemuan pertama semasa dalam semester pertama...
di dalam PSP orang pertama yang aku kenal adalah roomate aku semasa di asrama...
kak ika... orang johor.. sekarang daa habis belajar da... bape tahun da tak berjumpe dengan beliau...
 

die laa insan pertama yang aku kenal... yang nampak aku menangis lepas parent aku nak balik da..
nanges nanges kejap lepas tu kami daa berborak borak da... hehehe....
insan kedue yang aku kenal ialah nie.... Yana Jaafar Sidek...

 
 
die nie orang pertama yang aku kenal mase pembahagian kelas DNS...
hehehe...die yang tegur aku dlu.. and die jugak seorang yang ceria... and die jugak orang yang paling cerie...
sampai kite sendiri tak tau yang die nie sebenarnye ade masalah ke idok... hehehe...
lepas masuk kelas... aku kenal laa dengan beberapa orang yang laen... 
antaranye Mien, Nad, Maria, Baby... and yang laen jugak... hehehe.. nanti aku upload gambar depa...
lepas daa tau mereke mereke, mesti laa tanye diorang nie duduk blok mane kan... hahaha.. :)
maka, kenal laa aku dengan sorang lagi minah nie... Maria... hehehe.. :)

 
 
lepas da dapat tau kami nie satu blok... die pon selalu laa lepak bilik aku...
bilik die nie tingkat paling atas sekali.. sebab tu selalu lepak bilik aku.. kengkadang...
die boleh tidow kat bilik aku terus... hehehe....
die pon kenal rapat dengan akak bilik aku... hehehe.. :) lepas tu.... aku dikacau oleh mamat yang tak aku kenali... die nie... da laa aku tak kenal... die nie daa memang rapat dengan si Yana dengan Maria... time tu aku sendiri rapat dengan diorang berdue nie... and diorang berdue nie rapat dengan mamat nie.. so... bile keluar... mesti ade mamat nie.. aku kalau dengan mamat nie.. aku diam je.. aku tak bercakap langsung dengan die.. hehehe... one day, die kacau aku dengan menyamar sebagai pegawai PTPTN...
da laa memang time tu tengah musim meminjam duit kan.. hehehe.. die ley menyamar lak kan...
untuk ayat pertama yang keluar dari mulut aku time tu.. memang agak menyakitkan hati jugak laa...
hahaha... dan dari situ laa aku mule rapat dengan die... sape kah? bukan si Mate Kecik okeh...
die nie laa Ruzaini...!!! :)

 
 
baru beberapa hari lepas, aku dapat berite yang atuk kesayangan die meninggal dunie...
AL-FATIHAH... harap banyakkan bersabar k... 

seorang yang sangat baek.. dan sangat amik berat...
sesuai laa dengan jawatan yang die pegang, Pengerusi kelas DNS A... hehehe...
ingat lagi mase first semester dulu... time aku, Yatt and Maria nak siapkan assignment agame..
sanggup cari CC yang sangat jauh... lagipun time tu tak ade lappy lagi... hehee..
dalam perjalanan kami mencari CC di area belakang laa.. nak dekat ke highway jugak laa....
ade 2 orang lelaki mengjar kami bertige... almaklumlaa... time tu... tak perasan...
tp, lame lame baru perasan ade orang ikut kitorang... and kitorang sempat laa menyorok dekat satu butik pengantin nie... selamat sangat sangat... terima kasih kepada butik tersebut...
kalau tak ade butik tu... tak tau laa nak menyorok dekat mane kan... hehehe.. :)
lepas tu kitorang telefon si Ruzaini nie.. and die marah sangat sangat... hehehe... :)
and die sanggup pergi kat kitorang time tu.. daa la jauh dari dalam blok asrama nak pergi tempat kami nie..
semata mata die nak teman kitorang je... tq aini!!!
banyak kenangan yang tercipta laa...
dari semester satu sampai laa ke semester ke 6 nie....
sungguh banyak gile dugaan yang kami tempuh... lebih lebih lagi semasa buat projek final... hehehe...
untuk satu hari terakhir, aku spend time and stay kat rumah Nad, Yana and Yatt...
time nie Diya tak ade... daa balik rumah da... hehehe... :)
sebab aku sedih sangat... lagi lagi aku rapat dengan Nad and Yana,... hehehe...
esok pagi tu... aku balik dalam pukul 8 lebih...
'Nad, aku balik awal bukan sebab aku balik nak mandi ke ape tau...
sebenarnye aku tak sanggup nak tengok ko balik... lepas nie, payah daa nak jumpe...
mau aku menangis sampai terkeluar bijik mate aku nanti... hehehe.. :')'
itu je laa kot... meh laa layan gambar sebagai kenangan yang kami cipte.. :)

tamat kelas!! baalik!!!
semester 1
jamuan berbuka puase di jabatan JTMK...
menjadi sukarelawan IM4U... di Teluk Bahang... :) all Girls in DNS A
vacation last!! Teluk Batik... :)
dinner terakhir.. di Kampung Pelet... bergabung dengan DNS A and B

thats all... terima laa lagu nie...


Selama ini
Kumencari-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini
PadaMu Ilahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui

Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi

KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...
KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan

Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

bye2!! assalamualaikum.. :)

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/