STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Panggilan 'Adek' dan 'Kakak'

Thursday, April 25, 2013

Panggilan 'Adek' dan 'Kakak'

selamat malam semua!!
untuk malam nie... aku dengan mengadanye nak menaip entry gegedik!! hahaha
ala... tak de laa gedik mane....
saje je ak nak menaip nie ha... da lame daa tak taip kan...
karang jadi gile karang... tak pasal pasal dalam sehari aku update sampai 10 entry... hahaha
jemu orang nak bace ape yang aku taip nie... hehehehe... :)
gelaran adek akak nie selalu digunakan dalam adek beradik right... hahaha...
dalam adek beradik aku pon ade pakai jugak... hehehe..
eh3... jap aku pikir.... owh, aku tak panggil panggilan adek kat adek adek aku...
aku panggil name je... aku kan anak sulung... hahaha....
diorang ye laa kene panggil aku kakak kan....
panggil kak mira okeh... lagipun... dari adek beradik sampai laa ke anak anak sedara aku..
semua aku suruh diorang panggil aku 'kak mira'....
walaupun pangkat aku kat diorang nie 'auntie' [budget orang putih sat] diorang... tp, tetap nak kene panggil aku kakak jugak okeh...
terasa macam tue sangat laa pulak panggil aku cm tu kan... aku kan masih mude lagi...
hahaha... :)
okeh okeh.... panggilan nie tetibe muncul and selalu di sebut di bibir aku... sejak semalam...
siape kakak and siapa adek? hahaha.. kalau daa kakak tu kan.. maknenye ponpuan laa ye...
hahaha.. itu merujuk kepada aku... tp, yang adek tu... berbelah bahagi siket....
sebab adek boleh jadi adek lelaki ataupun perempuan....
kalau aku kate abang... automatik korang tau kan... kalau dah namenye abang tu...
mestila lelaki kan? hahaha... adek yang aku maksudkan kat sini ialah....
jeng jeng jeng!!! [bagi bunyi dram sikit.]
Drummer job graphics
[tak dapat bunyi dram betul, amik gambar orang pakai drum pun jadi laa ye...]
hahah... itu laa die si keding aka si mate kecik aka si Muhamad Firdaus aka anak Muhamad Subri aka abang kepada Suhaila, Sakinah, Humairah dan Fahim...aka my only pakwe merangkap BFF aku jugak.. hhahaha..
gambar tak perlu laa aku tayangkan ye... hehehe.... 
semuanye terjadi semalam... mase aku berborak dengan die..
aku nak cakap yang aku nie kakak kepada Aida and Asyraf.. tp, tersebut name die jugak... hehehe
sejak bile pulak aku ade adek name Firdaus nie kan... hahaha..
lepas tu dengan banggenye die panggil aku kakak.... huish!! geram okeh...
lepas tu nak kate yang aku nie macam tue sangat sangat dari die...!!
selang 22 hari je kot...
bufday aku 11 March 92... die 2 April 92.....
itu un ley jadi isu... 
sampai laa time aku nak tidow die dok panggil aku akak...
bile aku panggil gune panggilan yang aku selalu panggil... die buat buat tanye...
"eh? ape2?
tak ke bengang je rasenye tu... last last sampai kesudahnye laa adek akak tu.....
aku ingat bende tu semalam punyer cerite je... hehehe.... :)
so... habis sampai situ je laa kan,...
tup tup time aku kat carefour tadi aku calling calling die...
die panggil aku sebagai akak lagi... haish...
nampak gayenye panggilan kami berubah laa nie...
tp, kekadang ade jugak la pakai panggilan biase kitorang nie... hehehe....
tp, bile gune panggilan akak adek nie pon.. rase macam best jugak...
hehehe... :)
walaupun pade hakikatnye kami nie sebaya... due due lahir tahun 1992... tahun monyet... and due due anak sulung pulak tu... 
ade orang kate kalau due due anak sulung... susah sikit ye dak?
mane ade hubungan yang senang dalam dunia nie kan? hehehe....
doa doa kan kami ye,... :)
assalamualaikum.. :)

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/