STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Popia + Yoyo = ???

Sunday, April 21, 2013

Popia + Yoyo = ???

 
selamat tengahari semua!!
di kemalasan yang melanda diri aku nie... aku ambik untuk update sikit laa...:)
hanya untuk menghilangkan kebosanan sahaja..
kalau aku layan cerite karang... melampau lampau pulak aku melayannye...
 
okeh... hahahaha... agak agak ape yang sebenarnye aku nak sampaikan kat korang nie?
berdasarkan tajuk entry aku ni kan.. hehehe...
alah.. sebenarnye... tak ade ape ape pon bende nie.. hehehe...
ini semua gare gare conversation antara aku dengan kawan aku je...
tp, kalau jumpe kitorang tak pernah tegur pon.. hehehe.. :)
 
conversation nie terjadi pada satu malam...
aish... malam aje kan... ye laa.. malam je laa line internet nie laju...
sebab tu laa aku akan rancak berchatting waktu malam... itu un ikut mood jugak...
kekadang ade je yang anta chatting kat aku.. tp, aku wat bodo je... sorrie ye..
tp, malam tu.. sebab kepala aku pon agak kesengalan.. so.. aku pon berchatting laa dengan kawan aku nie.. heheheh...
 
pada waktu yang same.. aku update kat status FB aku yang aku sedang keciwa laa kononnye...
kekecewaan itu aku tunjukkan kat FB... tp, sebenarnye aku tak ley laa buat macam tu...
sepatutnye bia aku je yang tau... hehehe...
malam tu dalam pukul 12 lebih gitu... time tu laa aku berchatting dengan kawan aku tu..
die tanye aku selalu tidow pukul berapa.. dan memacam gak laa...
sampai aku terbocorkan rahsie aku sendiri.. hehehe... konon waktu paling maximum aku tidow..
pukul 1 pagi laa... konon... membe aku nie kelas DNS B...
kebetulan besoknye diorang ade practical test untuk Network Security...
so.. diorang konon nak ajak aku join group burung hantu jugak la... sebab diorang nak study kan..
 
dalam waktu daa berginjak ke pukul 1 suku.. aku mintak izin nak tidow...
daa terlebih had laa pulak kan...
so.. die pesan kat aku.. yang jangan tidow dalam kekecewaan sudah laa...
die boleh kate yang aku nie kecewa dengan pakwe la tu kan...
bak kate die.. ' eh, kecewa kecewa nie masalah cinta laa nie '
hahhaa... konon nak jadi nujum pak belalang laa kan.. aku un jawab laa..
' eh, tak maen laa masalah cintan cintun nie '
and then die jawab...
' ini semua poyo... mia poyo.. '
so, dari sini laa munculnye tajuk entry yang aku buat nie...
elok elok nak tidow... sekali terconversation lagi panjang laa pulak...
 
nie antara perbualan aku ye :
aku : eh? mane ade poyo erk...
member : mia poyo...
aku : erk? eh, nak tanye la.. poyo tu ape erk sebenarnye?
member : eh, mia tak tahu erk poyo tu ape...
aku : haah la.. kite tak tau laa..
member : kalau mia nak tau.. poyo nie sebenarnye sejenis kuih tau...
aku : owh, ye ke... kuih ape tu...
membe : kuih nie orang penang je selalu makan...
* time nie aku dok fikir... eh, si mate kecik aku nie pon orang Penang, tak pernah pulak die cakap yang orang Penang nie ade suke kuih ape ape *
aku : kuih ape ye yang orang Penang makan?
membe : alah.. kuih popia....
aku : owh, orang Penang suke makan popia... da tu.. mane datangnye poyo tu?
member : ye laa.. orang Penang, die kalau makan kuih tu.. mesti maen yoyo sekali... sebab tu name poyo boleh muncul.... makan Popia dengan maen Yoyo.. jadilaa poyo...
aku : owh.. macam tu rupenye...
member : eh... sengal erk?
aku : kenape cakap macam tu?
member : ha laa.. dok layan je ape orang cakap...
aku : hahhaa.. agak laa jugak... senget je laa die nie...
member : erk.. ehehehe.. senget? eh, mia.. senget tu ape erk?
aku : nanti mia carik.. mia bagitau ye maksud senget tu ape...
 
last last.. aku terkene pulak.. hehehe....
happy sikit laa dari kekecewaan tu kan.. ehehehe...
tp, aku ade laa cerite bende nie kat mate kecik tu kan...
respon yang die bagi... die diam je time aku cerite...
last last die kate...
' hmmm... rase jelez jugak laa kamu wat macam nie '
dalam hati.. atototot... sebab aku fikir kat die laa aku tak mesej mesej lagi malam tu...
maaf yee awak.... kite tak bermaksud nak buat awak jelez pon...
 
ok laa.. that's all... bye bye... assalamualaikum.. :)

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/