STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Outing Dengan Family :)

Sunday, March 10, 2013

Outing Dengan Family :)

 
 
Hye korang semua... :)
laen sikit untuk entry kali nie...
selalunye aku cerite outing dengan kengkawan je...
laa nie.. mai laa aku cerite outing dengan family aku pulak yo...
asyik cerite pasal kengkawan je kan... hehehe.. :)
 
hari Sabtu (9 Mac 2013) aku selamat sampai di rumah aku...
tp, kali nie aku balik laen dari yang laen sikit...
aku balik mengejut.... balik dengan tak bawak baju pon...
aku hanye bawak beg lappy sahaja...
aku lepak rumah member aku... bangun dalam pukul 7.30 pagi...
lepas bangun je.. aku terus mandi... and terus bersiap nak ke Jetty...
sebab dari semalam lagi aku target nak amik tiket pukul 9.15...
tp, mase menunggu bas tu... ade beberapa kejadian yang agak memeningkan kepala aku laa jugak..
hehehe... memula.. pagi pagi lagi aku daa calling mak aku...
cakap nak balik... lepas tu... dalam 20 minit macam tu...
aku call... aku cakap tak jadi balik pulak... hehehe...
lantas ayah aku cakap... balik je laa...
itu pun semata mata nak amik cable USB untuk phone aku yang sekarang nie ayah aku pakai... :)
 
bile sampai je Jetty.. tepat pukul 9.15...
aku cecepat berlari pergi ke kaunter tiket.....
kebetulan aku nampak bas yang aku nak naek tu... daa nak berjalan....
sekali... aku belik tiket... terus naek bas... tak de tunggu tunggu lagi...
seronok je rase...
masuk masuk je bas... aku tak tau laa setan ape yang masuk dalam badan aku...
terus aku terlelap... sampai laa dalam pukul 10 lebih...
sejam lebih je aku tidor... hehehe
lepas tu... aku dengar lagu sampai laa ke Hentian Pudu, KL
sampai KL je... ayah aku tak sampai lagi... so.. aku tunggu laa kat Hentian Pudu tu...
sambil bergayut dengan si mate kecik aku tu...
sampai laaa parent aku sampai... :)
tapi hari tu... memang tak ade pape aktiviti pong.... yang aku nak cerite sebenarnye... untuk hari nie...
 
hari nie aku kene gosok baju sekolah adek aku... sampai 8 pasang...
giler tol... gare gare dipakse oleh emak aku...
bukan kene pakse pon.. lebih pase ayat kesian je... hehehe :)
lepas tu.. layan cerite JUVANA dengan adek aku jugak... sambil makan... sampai laa terbaring baring...
lepas tu... dok tolong apak aku buat reban ayam.. haa nie lagi satu cerite yang aku nak selit...
aku tak tau sejak bila ayah aku belaa ayam....
aku sedar pon mase aku balik Sabtu tu...tengah aku dok sedap sedap nak rehatkan badan...
tetibe dengar ayam berkokok.. terkejut tau... yang tak ley blahnye... kuat giler pulak tu...
bunyi die jadi macam luar biase...
sekali aku pergi kat dapur.. hurmmm.. ayah aku bela dekat dalam laa pulak....
lepas tu... mak aku cakap... kalau laa dalam rumah nie ade Cik Lala.. siap ayam tu kene sembelih...
hurmmm... tak nak ayam die kene sembelih punye pasal.... tu yang cecepat buat reban ayam tu..
hehehe... lepas tu... aku buat cekodok hotdog...
sebab ade sikit je hotdog tu... hehehe... itu pon membe aku yang ajar masak... :)
 
lepas habis je berjuadah di dapur...
ayah aku ajak pergi klinik...
sebab kaki die sakit... haa.. nie lagi satu cerite...
pagi tadi... mase ayah aku balik... aku dengar laa mak aku dok bebel kat ayah aky soh pergi klinik..
aku pon tanye laa.. rupenye... kaki ayah aku terkene paku karat....
tapi.. ayah aku buat releks je...
last last mase makan tu... ayah aku merengek sakit kaki...
terus aku suruh ayah aku pergi klinik... tp, kitorang semua ikut sekali laa... :)
mase otw ke klinik tu.. aku tangkap laa gambar adek aku.. haa... nie...
korang tengok nie...
 










haa lepas tu... lepak mapley...
sape belanje... mak aku belanje...
kalau daa makan kat sini... tak sah laa kalau tak kene bebel kan... hehehehe
so.... sengaje je snap gambar ayah aku dengan adek aku nie..
mak aku... memalu kucing...
aku pulak... lebih suke amik gambar dari amik gambar sendiri... :)



lepas tu... balik... bye... hhehehe... itu je laa...
 
 
ok... setakat itu je coretan aku ye...
bye... 
Assalamualaikum :)

- Nurulamirah Binti Rajion -

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/