STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: The Legend Cherating :)

Thursday, August 29, 2013

The Legend Cherating :)





lai lai... aku nak update story cecepat laa... ye laa.. sakit lak pale aku dok simpan citer bebanyak nak story morie kat blog yang tak santek nie kan.. weeeheee... okeh laa... this time.. aku nak cerite pasal vacation aku dengan family yang tak bape nak family sangat ke Cherating laa... hehehe.. almaklumlaa... ade sorang ahli family yang tak pergi kan... 

minggu lepas laa aku pergi Cherating nie.. bukan vacation sangat pong... aku, mak aku and acap je laa yang vacation nye.. apak aku kursus kat situ... ehehehe... and aku terpakse amik cuti sehari... huh !! melayang okeh 54 hengget aku !! haa.. nampak tak sekarang aku nie daa jadi mate duitan ??!! hahaha...

hari Jumaat, dalam pukul 3 petang laa kitorang bertolak dari UKM.. hehhee.. sampai sane je daa malam daa.. dalam pukul 8 lelebih cam tu laa... sampai mak aku yang pose un dan lagi berbuka dalam bas kan.. hehehe.. mase kursus nie.. kebetulan jatuh pada hari jadi mak aku.. hehehe.. kire present laa nie.. 2 dalam satu... kikiki.... 


nampak tak muke letih aku nie.. hahaha... da laa dengan letihnye lagi.. dengan tudung pulak buat hal kan.. memang hangin betul aku nak melayan tudung nie tau.. hehehe.. time nie tengah tunggu nak makan je.. hehehe... actually, makan kat sini hanye untuk staff je.. tp, disebabkan ramai staff yang bawak family makan luar.. so, kami kami laa yang rembat amik tempat dorang.. ade yang pergi naek transport sendiri.. tp, family aku dengan beberapa orang family laen, naek bas je.. sebab nak jimat kan.. hehehe... 

mase aku masuk je hotel nie... aku jadi macam sedikit teruje.. nak tau tak kenape aku teruje sangat.. sebab aku nampak due bende alah nie.... hehehe



haha... tau tak ape bende nie... picture yang atas tu... snooker... and yang bawah nie... bar.. hehehe... ape yang aku terujenye, sebab aku first time tengok 2 bende nie di depan mate aku okeh... haa... korang nampak tak yang aku nie ketinggalan zaman ? orang laen sume daa nampak depan mate.. aku ? hehehe... kalau nak tengok kat pusat snooker.. daus tak bagi nak masuk.. hehehe... mase aku datang nie.. dorang pasang lagi ala-ala dalam disko tau.. so, terasa laa suasana macam dalam disko tu... siap dengan barnye lagik kan... tp, hakikatnye, hanya di hotel sahaja.. hehehe...

second day kat situ... tak banyak buat ape ape aktiviti pon.. yang aku tau.. aku kene bangun pagi.. sebab kitorang nak keluar... beli makanan.. ye laa.. makan kat hotel... untuk dewasa je daa RM25 and kanak kanak RM19.. perghhh... dari makan kat situ, baek kitorang carik makan je kat luar... hehehe.. :) time nak keluar tu kan.. kitorang tanye laa kat pak guard yang ade kan.. sekali tengok die tak pandai laa cakap melayu... hehehe.. orang myanmar keh.. hehehe...

berjalan laa kami bertige.. terpakse melintas jalan besar tau... time tu, aku jadik pengganti apak aku.. selalunye, kalau keluar dengan ayah aku... bab bab melintas jalan nie... kami semua berpaut kat tangan apak aku laa kan... tp, sebab apak aku kursus.. so.. mak ngan adek aku laa yang berpaut kat tangan aku... hehehe... terasa macam tergalas tanggungjawab kan.... sampai jee.. terus makan kat situ jee.. makan nasik lemak.. and paling aku pelik.. pepagi lagi daa ade nasik minyak okeh.. aku ngat hanye pergi kenduri jee ley makan nasik minyak.. restoran nie pong ade tau... hehehe.. tp, memang sedap gile laa... aku lupe laa name gerai die ape... hehehe.. terus beli bungkus nasik lemak lagik.. untuk lunch pulak.. sedih tak... sedih kan... hehehe....

lepas balik tu... aku pergi laa teman adek aku nie haa... nak bermandi manda laa pulak... aku tak mandi pung.. sebab bosan laa.. kalau aida ada , aku akan mandi laa... mak aku tanye aku tak mandi ke.... ape yang aku jawab...aida tak ade... bosanlaa.. kalau aida ade, mesti best...lepas tu yang tak leyh blahnye, mak aku siap perli lagik...time aida ade, ko bergaduh.. tak ade boring pulakkk.... hahaha.. tak boleh blah sungguh ayat !!!




okeh, time menunggu nie... memang aku perhati je laa orang di sekeliling... and aku terkejut okeh.. ramai lak mat mat and minah saleh tau... hehehe.. tp, tak ensem mane un laa.. sebab tu aku tengok camtu jeee.. hehehe... seumur hidup, tak pernah langsung aku pergi kat tempat yang ramai mat and minah saleh... first time laa nie.. so, aku agak anggaran untuk hotel nie dalam sehari.. mau mahal nie... hehehe...

lepas tu... balik and melantak laa makanan yang dibeli tadik kan... and terus membute.. hehe... petang tu.. aku ajak mak aku bersantai di tepian pantai jee... cantik okeh... and sangat tenangkan pikiran aku... and aku nampak ade sorang mat salah leh berjemur... and dan lagi meniarap and bace novel tau.. hehehe... berkilat badan die... hehehe...  lepas tu... terus laa tengok pantai.. takkan laa aku nak tenung mat saleh tu kan.. karang ade yang jatuhhh karang.. hhahaha..





tenang kan ? hehehe... seronok gile... lepas tu... balik bilik laa kan.. tunggu untuk malam... tetibe je malam tu apak aku tak ade kursus.. sebab siang tu... die habiskan terus laa kan kursusnye... so, malam tu.. ade laa mase dengan keluarge... ingat kan malam memang nak kuar pergi restoran yang sebelah kedai makan pagi tadi.. tapi... macam takut je kan.. tetibe je apak aku cakap.. malam nie kite makan luar laa erk.. makanan hotel tak sedap laa...bukan tak sedap ape tau.. maksudnye, tak kene tekak laa.. aku sendiri tak suke makanan hotel.. seriusly.. sebab tekak daa biase rase ala ala mamak kan.. hehehe...

last daa... pagi tu.. makan kat gerai semalam.. dengan apak aku jugak.. cume pagi nie.. apak aku ade sukanika laa.. hehehe... makan un kene rushing sikit... hehehe.. lepas tu.. dan lagi bergambar kan.. hehehe





lepas tu... balik bilik kejap tukar baju.. kali aku nak cecelup kaki masuk kolam laa kan.. hehehe.. tp, gi tengok apak aku punye sukaneka gak...






aku yang paling tak tahan tengok time lari dalam guni secara berundur tu.. memang aku gelak setan giler kot... dari aku nak berayu and bersopan santun kat situ.. terus meleset ke mane.. sebab nampak apak aku jatuh.. hehehe... habis jee sukaneka... apak aku terus terjun masuk kolam.. join adek aku.. time aku tengok apak aku maen game nie.. adek aku mandi kat kolam.. ak tinggalkan saje.. hehehe.. lepas tu.. pergi laa tengok pantai for the last time.. sebab nak balik daa kan...




hehehe.. habis je... kami smue pon blah... balik.. tp, sebelum tu.. singgah satu kedai nie... nak beli keropk lekor and sata.. hehehe.. melantak dalam bas.. sedap waaa cakap lu... hehehe.. okeh laa.. that's all je story kat Cherating.. okeh.... 


bye bye Cherating !!! okeh.. bye bye jugak readers.. hehehe... assalam.. :)

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/