STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Hari Terakhir Puase... :)

Thursday, August 08, 2013

Hari Terakhir Puase... :)




hye korang semua !!!! selamat malam... !!! sume pakat pakat masih tak tidoq lagi ka... or daa tidoq ?



entry first malam raye nie aku nak share laa dengan korang citer aku pergi balik kampung sebelah mak aku... hehehe... pagi pagi lagi ayah aku daa hantar aku, mak aku and adek adek aku balik kampung... ayah aku pulak... kerje di hari hari terakhir bulan ramadhan nie.. hehehe.... lepas hantar je... apak aku terus chou.. and sempat lagi ayah aku pesan kat aku... "kak, nanti tolong nenek semua buat koje.. jangan membute je..." amaran 'keras' apak aku... buat aku 'cuak' laa pulak kan.. hehehe... ibarat masuk telinga kanan, keluar telinga kiri hahaha... sabar je laa apak aku dengan perangai aku kan...

sampai je kampung , apak sedara aku ajak aku pergi thumb print tok hari nie kat tempat keje aku... ye laa.. tempat keje dekat gile kan...jalan kaki pun boleh.. tp, sebab aku nie budget baek kan.. so tak nak laa kan.. hehehe... :) konon sangat kan... 

pagi aku kat kampung time tu.. mate masih lagi mengantuk yang amat... ye laa.. baru ingat nak qadha tidor seminggu kerje tu kan... tp, tetap kene bangun awal jugak... sabor je laa.. sampai je... aku terus susun beg bagai.. and terus bersile di depan mak cik aku untuk mengetatkan anyaman ketupat yang di anyam semalam.. hehehe.. aku tolong setakat 2, 3 je laa... lepas tu.. tolong tengok je... hehehe...

lepas tu... aku kupas kentang and potong potong... untuk buat sambal goreng esok... wuuu... tak sabar aku nak meratah sambal goreng buatan nenek aku.. hehehe.. sedapnye !! dengan rendang + lemang bagai.. hehehe.. tak sabar okeh... tp, yang tak bestnye... nak pikir ayat mintak ampun.. waaa!!! mesti leleh punye laaa... manyak wat dose nieh !! 

selesai je aku kupas and potong potong bawang nie.. terus aku masuk bilik and secara tak sengaja , aku landing baek punye... siap peluk bantal lagi okeh... oh... terasa heaven sangat kan.. sedar sedar je apak aku daa balik keje... siap kejut soh aku bangun... last last aku tidow jugak.. sambung tidow kan.. hehehe... daa bangun tu... aku layan dulu FB , Twitter , and Blog tp, aku tak update ape ape pong... just ngusha je.. sebab mood aku kureng nak update kan... so.. tak update laa kan...

lepas berbuke tu... kitorang layan adek adek kecik maen mercun !!! and kalau dekat family sebelah mak aku nie.. mesti akan bakar mercun padi... mercun yang macam orang cine tu.. yang panjang panjang tu.. haa.. aku panggil die mercun padi... memang tiap tiap tahun raye... bile pengumuman raye daa di umumkan.. memang kitorang akan pasang laa mercun nie... haa.. nie ade video die...


maaf laa... kalau korang tengok video nie.. kene tunggang terbalikkan lappy korang ke kan.. ehehehe.. aku pun tak perasan sebenarnye.. daa copy masuk lappy baru aku perasan.. hehehe... lepas habis je bakar mercun tu.... so... sekitar kampung aku pun dengar laa bunyi dentuman mercun !! meriah... lepas tu... terfikir , kalau kat sini bunyi mercun cenggitu...semua bersorak gembire... kalau kat palestin sane... mesti daa bertempiaran nak menyelamatkan diri kan... ?

lepas tu , aku biar laa sape nak maen mercun ke ape ke kan... pukul 9 lebih je.. terus aku bukak tb... nak layan citer SETIA HUJUNG NYAWA , how sweet citer tu kan... tengok pong sengih sendiri.. ape masalah tak tau laa aku... hehehe...


habis je citer nie... ape lagi... gosok gosok baju bagai... and time tu sleep !! okeh laa korang !! tu je aku nak share erk ... bubye !!!! 

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/