STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Oh.. Baru Tahu.. :)

Wednesday, November 20, 2013

Oh.. Baru Tahu.. :)



hai engkorang !!!! heeeeheeee...
korang mesti paham kan ape maksud heeeheee aku yang panjang berjelaa tu kan ?
kalau engkorang tak paham.. its okey.... tak amik port pon... kikiki.. :)

btw, ape yang aku baru tahu ye ? hehehe..:) meh meh.. cheq nak cerite peristiwa hari Ahad yang lepas..
hari Ahad tu , aku , Aida , Acap and mak aku... jenjalan kat Alamanda....
dari pukul 2.30 macam tu laaa.....  apak aku yang cadangkan untuk aku dengan mak and adek-adek aku lepak kat Alamanda tu.. siap kate " pi laaa tengok wayang kat situ..."
aku sendiri macam OMG!!! bapak aku yang cakap macam nie ??!!!!
ye laaa.... apak aku niee mane penah sebut perkataan TENGOK WAYANG ni... so, amatlaa terkejut okeh.. apak aku tawarkan sebab die nak pergi mancing dekat area Putrajaya nie...
tp, minggu lepas kitorang ade ikut... tp, macam bosan yang amat laaa..

minggu lepas kitorang pergi kat tempat tu... duduk kejap dengan apak aku...
then, kitorang pergi merayau dekat area tu je laaa...
lepas tu, jumpe tempat lepak laen... duduk lepak-lepak kat situ... then gosip mosip dengan mak aku..
tp, kesian giler laa dengan adek aku yang Aida tu... kene sekolah dengan mak aku...
aku sengih-sengih je laaa.. time aku untuk disekolah memang daa lepas daa kan.. hehehe...
heaven kejap kat situ kan... hehehe... :)

okeh sambung cerite tadik ek...so, minggu lepas kitorang lepak kat tasik tu dari pukul 2 lebih jugak laa..
balik umah dalam pukul 6 petang macam tu... then time tu laa sebok kate kat apak aku...
" ish, kalau pergi Alamanda nie.. habis tengok wayang... siap boleh shopping lagik "
nampak sangat motip nak pergi Alamanda kan.... nak heret parent aku pergi Alamanda nie payah tau..
diorang tak suke... pada firasat aku.. mungkin sebab Alamanda nie tempat die macam branded sikit kan..
so, payah kalau nak shopping pon..
alah aku pergi Alamanda pon just nak lepak-lepak je... tengok wayang...maen boling, karoke... then cuci mate... tengok barang kee.. cuci mate tengok orang kee kan... hehehe...

so, sampai je Alamanda.. kitorang terus nak ke NOODLE STATION ... haa..
nie satu favourite restoran yang aku suke pergi...
kalau aku hangout dengan besties aku yang sue orang tu pon... kitorang akan lepak situ dulu....
hahaha.. :) tp, tengok-tengok... mak aih !! penuh pulak restorang tu...
so, jenjalan dulu kat parkson kan.. hahaha... :) walaupon duet daa keluar... tp, still mampu cuci mate jee..
aku sendiri tak tau nak beli ape...
kalau masuk kat WATSON aku jadik macam tempat tu tak cukup tanah... dekat situ memacam pulak aku boleh beli kan.. hehehe....

then, jenjalan pergi laa MPH... sebab adek aku yang Acap tu nak pergi beli buku...
so, mak aku kate... " korang pergi laa masuk... ibu nak duduk luar je.. "
motif sangat mak aku nak duduk luarkan... nak tak nak... aku laa kene layan adek aku yang bongsu niee..
die masuk je... terus pergi ke bahagian komik... nak carik komik lawak kampus edisi ke tak tahu laa aku.... aku plak... heee... biase laa pompuan... novel ajer...
dapat laaa tarik satu buku CINTA 11 SYARAT ... hahaha.... kat rumah tu ade lagik 2 bijik novel yang masih dalam balutan.. tak bace lagik... tetengok daa belik yang baru... hahahaha.. hantu betul...

lepas tu... kitorang pusing-pusing lagik.. sampai mak aku penat...
bile mak aku daa penat tu... aku kasik laa mak aku duduk dulu.. kene paham laaa...
faktor usia kan... kene paham laaa... nanti aku pon akan jadik jugak macam mak aku...
10 minit je aku suruh mak aku duduk... then aku pakse mak aku jalan balik..
mak aku tak puas duduk pon aku suruh jalan jugak... kah kah kah...
kesian mak aku... dapat lak anak yang jenis tak boleh duduk diam kan.. nasib laaa... :)

tetibe je mak aku suggest nak makan pizza yang baru tu.. tp, amik medium je laaa...
lepas tu, kitorang pon berpusing laaa.. carik pizza hut.. hahaha..
setiap penjuru kitorang masuk... tp, tak jumpe jugak...
kitorang ade lepak kat OLD TOWN WHITE COFFEE kejap..
sebelah old town tu... ade KFC tu... tp, daa tutup... sebab aku tau yang kfc tu memang daa tutup.. hahah..
sebelah kfc tu ade laa jugak PIZZA HUT, tp, pon same je dengan keadaan kfc tu..
tp, aku tak syak laa yang pizza hut kat situ daa tutup.. hahaha...
pusing dalam mase 1 jam jugak laaa... last-last baru tau pizza hut daa tak ade kat situ...
arrgghhh!! tension okeh... hehee... tp, bestlaaa... boleh pusing-pusing...
then sempat jugak laaa aku masuk SONY .. just untuk usya XPERIA Z1...
tp, aku tengok XPERIA C pon macam same besar jeee... then tetibe terpikat pulak kat xperia C kan...
sebab murah laa sikit... seksa tau nak kumpul sampai 2K... hahaha.. 2 bulan aku kene puase..

last-last kitorang makan jugak laa dekat noodle station tu... 
dapat jugak laa tempat kan... tak laa ramai macammase kitorang sampai tadik kan.. hehehe
daa habis makan tu... kitorang pon balik.. lepas tu mak aku pon cerite laa kat apak aku kan..
kononnye aku ni lokek.. sebab beli sebotol air mineral jeee... then. kongsi 4 orang.. hahaha..

ibu : eh, awak nak tau tak.. seksa ibu keluar dengan diorang nie tau..
ayah : kenapa ?
ibu : diorang bekalkan air mineral sebotol je tau... itu pon kongsi tau!!

aku kat belakang dengar mak aku cakap tergelak jeee... sebab...
mak aku punye laa cerite kat apak aku... tp, muke apak aku ?
muke toyeeee jee... hahaha.. :)

okeh laa.. itu aje cerite dieee... bye bye !!!
assalamualaikum.. :)


0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/