STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: My "Adek" Engangement Day :)

Sunday, January 05, 2014

My "Adek" Engangement Day :)

cerite hari nie, aku nak ceritekan bende yang terjadik tahun lepas yee.. :)
haa.. sekrang nie banyak daa mase terluang tok buat entry yang daa berlambak dalam draft !!
keje pon daa tak ade... sekrang sedang berlatih menjadi surirumah yang berjaye !! haha :)
tahun lepas adelah tahun yang paling ramai kenalan aku bertunang..
adelaa dalam 3 orang.. eh, kire ramai jugak laa kan... lebih dari seorang :)
tp, kali ni ak nak cerite seppu aku betunang...
sepupu rapat eh.. yang sebaye..
dalam family besar sebelah ayah aku... aku ade 2 orang cousin yg sebaye...
ak yang first , second di dayah... and last nena...
yang tunang nie yang second nie.. hehehe.. :)
tak sangke aku yg die nie daa tunangan orang daa...
tak lame lagik jadik isteri pulakk... :)

die betunang hari Sabtu... so malam hari Jumaat tu aku dengan apak aku bertolak ke rumah maklong... mak aku tinggal.. sebab die nak buat makanan esok.. hehehe...
so, sampai je diorang tengah buat gubah hataran... then aku tengok je laa...
lepas tu tetibe je kak ngah aku suruh ak gubah hantaran untuk bunge...
ak nie mane laa pandai buat bende bende nie.. i tak kretipp okeh.. hehehehe... :)
tp atas pertolongan mak cik.. kami malam tu jugak menggoogle gubahan hantaran buah,,
then tengok memacam.. last last kitorang gubah semuaa.. hahah..

Menggubah Hantaran Tunang :)


Menggubah hantaran manisan... macam jelly, gegulee....


gubahan coklat cadburry... :) nyummyyyhhh!!


*abaikan.. hehehe..*


gubahan yg da siap... yg kelakarnye, ade rambutan.. tp esoknye kitorang tukar rambutan laen.. almaklum laa.. tengah musim kan... depan umah maklong, ku petik aje.. ganti yg baru.. haha.. yang semalam punye selamt masuk mulut aku dengan mak cik.. hahaha.. :)


sirih junjung.. haha.. nie aku tak buat.. kedai yg buatkan.. nipu sangat aku yang buatkan..



da siap semua tu... ak dengan abang sedare and adek aku.. termasuk jugak laa yg nak bertunang tu.. dok syok sendiri kat pelamin tu....
kate sedara aku.. mini pelamin nie die sewa dalam RM300 jugak la...

Berseronok Di Atas Mini Pelamin :)

berangan sangat kan....

abang apis... abang kepada Dayah.. hahaha.. die nie tak tau laa bile masenye.. maybe lepas dayah kawen kot... :) Amin.. 

my atok and allan... budak "hot" !! hahaha

my makcik tgh google seblum gubah... sebelah tu nenek aku... hehehe...

habis je gubah.. kami balik !! hahaha :) esoknye datang lagik.. kene tolong masak masak pulak..
tp  sejujurnye aku cakap.. bab masak masak time ade kenduri laa yang paling ak tak suke..
sebb kalau ade je kan.. ak mesti akan maen nyorok nyorok... 
x nak bagi orang nampak aku... ehehehe...

tp, selamt laa hari tu aku kene siang ikang je... aku siang ikang tu memang cecepat laa
sebb time aku siang ikan tu... banyak pulak kucing datang...
aku kan takut kucing... hahah.. :) habis je siang... ak basuh then lari p masuk bilik mak long aku..
sebab seppu aku tengah make up... aku dok tepi tengok je..
perghhh sangat menyeksekan...

Mase Penyeksaan !!!





hahaha, korang perasan tak... semua gambar nie.. time die solek mate je kan...
hahaha.. itu laa saat yang paling seksa waa tengok die bersolek...
ak sampai daa banyak kali jugak laa keluar masuk... tengok same jugak orang tu buat..
tang mate jugak.. naek bosan jugak aku tengokkk...

sampai laa kak ngah bagi aku DSLR die... ak nie kan peminat tegar DSLR.. tp, tak mampu nak beli.. so, pakai laa orang punye dulu....
dapat aje.. kak ngah ajar aku... then satu rumah aku pusing...
punye laa banyak aku amik.. tetengok kak ngah aku komen...
semua gambar tak fokus !! haa!! tu yang aku geram tu....
sebb aku sendiri tak tahu cemana nak bagi fokus... aku daa fokus daa..
camera tu je yang tak fokus... hahaha :)

lepas tu, aku balik rumah.. p tukar baju dulu...
sebab daa bau hanyir kan... dengan ikan tadikk... :)

Syok Sindiri !!

siap daa bride to be... with my adek... 

laen gile muke die.. cantik...

yan and aida...

saat menunggu ketibaan orang yang disayangi.. :)

AKHIRNYE ............................

Tunangan Sudah :)

with mak cik tunang , Amirul name nye..

with maklong... mak kepada bakal pengantin...

adek beradik dayah... terkurang satu... abang long tak dak.. kene keje...
baju hijau depan nie.. kak ngah.. yang lelaki belakang tu, mamat hot, allan.. dan yang lelaki depan tu.. abang sedara kesayang aku... apisss :)

pengantin with nenek and mak busu :)

dayanh with sepupu yang masuk air...

apis , aida, yan and aku...
aku tengok gambar nie macm aku same tinggi laa dengan apiss !! walawehhh !! hahaha
aku memang suke lawan tinggi dengan abang sedara aku.. 

dayah dengan family Amirull :)


aida and nena.. memasing kebuluq....

adek sedara kesayang aku... Dik Diya and Adik Ain.. :)


hari yang same jugak... apis dapat lak moto baru die...
bukan maen happy die... patot laa time mak long tanye nak ape ape tak tok mintk kat amirul..
die tak nak... daa tau moto die kuar hari tu jugak.. :)



keletihan sebb tgok dayah bersolek sampai demm.. tp, yang amik gmbr nie memang kong hajoorrr !!! hahah

aida dengan maman... tenyata yang aida nie memang pendek !! hahah



okeh laa... thats all je laaa,,, bye..
maaf... entry kureng menarik .. ketandusan ideaa nak mengarang ayat...

ape ape pon... tahniah dayah... tunangan daaa... lepas nie jadi Puan laa ye...

bye , Assalamualaikum :)



0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/