STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: My Convocation Day ! [Part ii]

Monday, September 16, 2013

My Convocation Day ! [Part ii]



hye hye korang !!!! hari nie, nak sambung entry yang [PART I] ri uh... hehehe...


6 September 2013 [Rehearsal Day]

teng teng !!! haa... this daaayyyyy.. adelah hari Jumaat... !!! hari rehearsal konvo kitorang....!! pagi nie bangun awal tau.... awal sangat laa kan... antara dorang... kalau tak silap aku laa kan... aku laa yang last mandy... nasib laa baju semua daa gosok kan.. :) so, tak risau sangat la kan kalau lambatnye kan.. hehehe... selamat laa amalina yang buatkan aku semangat nak gosok baju time tu.. kalau tak.. memang ke laut laa jawabnye... hehehe.. :)


yang aku tak paham nye kan... nak pergi rehearsal je... tp, melawa... melampau hangat kan... hahaha... tp, nak buat cemana... daa rase time tu nak melawa... melawa melawa gak... tp, tak terasa un nak bersolek... celak celak un tak pakai tau... hahaha... knon nak natural beauty sangat kan... hehehe koinee !!! hahaha...
sampai je sane... kitorang daa start daaa tangkap gambar nie kan... bergaya dengan baju masing masing... hehehe... :)





lepas tu.. kitorang kene masuk dewan.... and bermulaa rehearsal kitorang... diberi penerangan oleh lecture kan... kene jalan.. siap ade kad cip lagi okeh... kalau jalan.. nanti ade satu mesin ni akan scan kad tu.. and sebut name kitee... bile atas pentas lak... time nak amik... terus letak kat kiri.. and time amik pandang tepi.. amik gambar.. kalau tak... hancuss laa gambar korang.. hehehe... :)





lepas tu turun...t ade orang bagi kertas... soh tulis2... itu semua sebab photoghrapher punye keje... nak anto gambar ke rumah kan... and yang aku jadik cam jakunnye kan.. sebab alat permainan muzik yang iring pegawai besar masuk... yang iring untuk kitorang masuk... semua tu.. aku hingatkan, radio yang maenkan.. ghupenye ? life okeh... budak budak politeknik seberang perai jugak yang maenkan alatan permainan tradisional nie... macam gamelan tu kan... :) okeh.. itu aku terkejut.. and ade macam timbul perasaan minat nak belajar maen gamelan... alat permainan nie.. ditempah khas dari Indonesia kalau tak silap aku laa.. die ade bagitau... and ape name kumpulan yang maenkan alat alat muzik nie... aku tak sure laa.. hehe.. bukan tak sure tau... tak hingat langsung... sebab time nie.. aku daa sebok nak keluar cepat... hehehe....


mase rehearsel untuk pegawai masuk tu kan.. kitorang semua kene berdiri , dan terus berdiri... hehehe... and lepas tu.. kitorang kene menyanyikan lagu NEGARAKU, NEGERI PULAU PINANG AND LAGU RASMI PSP.. time nyanyi lagu rasmi PSP nie... aku jadik macam sebak sikit laa... baru je rehearsal kan... ye laa.. aku pikir... kat sini laa aku dapatkan sijil diploma aku.. semua kenangan kat sini akan terakam indah dalam memori aku... and dalam mase beberapa jam and saat aku akan meninggalkan Penang tu kan.. entah bile lagi aku dapat menjejakkan kaki ke Penang nie balik... huuuu... :'( sedih okeh... ni feeling bebetul punye.. bukan maen maen tau... !!!



# lagu politeknik malaysia #


selesai bagi aturcara macam mane nak naek pentas, amik sijil and amik gambar serentak tu... kitorang semua pun keluar untuk bagi resit resit yang patut dibagi kat kaunter yang sepatutnye... kaunter kaunter khas untuk diploma nie laaa... bende bende yang kitorang bayar laa... untuk majlis konvo nie je... menelan belanje sebanyak RM240, tak termasuk baju (itu pun kalau korang nak laa... ), gambar untuk photoshoot dengan mak pak. aku untuk semua nie... Diploma [RM240] + Baju [RM120] + Gambar [RM150] = RM510... semua nie.. bukan duet aku.. wawawa... harap je daa keje.. tp, duet pakai apak aku punye jugak.. kuang kuan kuang !!!


lepas tu... kitorang pun balik laa rumah... and mak pak aku datang okeh hari nie... tp, aku tak stay dengan diorang... sebab aku nak berjimbe.... time nie... ramai yang balik rumah laa... aku malam tu.. pergi makan dengan mak ayah aku dulu... lepas tu... balik laa kan.... and tengah malam tu.. ade drama laki bini kan.. hehehe.. pempaham korang laa kan... and kitorang terpakse mensettlekan masalah nie dekat MCD Perda... yang tak leh blah... kitorang lepak sampai kol 5 pagi baru balik... sampai air milo tu... kitorang beli due kali laa jugak...MCD yang patot bukan 24 jam... sampai tutup lampu luar tau... kitorang sengaja lepak kat luar... tak nak kat dalam .. sejuk... gigil gigil kite nanti... kikiki... :)





# makan malam dengan family without eda pendeks ! #

and last last.. kite sambung episod untuk esok keh.. :) see u in part iii !!!

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/