STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: My Convocation Day ! [Part i]

Thursday, September 12, 2013

My Convocation Day ! [Part i]




lai lai lai !! hehehe.. sape nak dengar cerite perjalanan hari hari konvo aku... tapi, tak ade laa nak perjalanan sangat kan.. hehehehe :P sape nak tau, meh laa bace entry i oullsss yang tak seberapa nak besh nie erk :)


5 September 2013
 
pagi Khamis tu, kitorang sampai kat Penang dalam pukul 5.30 pagi okeh... penatnye duduk dalam ketapi nie... tak yah cakap laa... nak nak time nak terkencing kan... selamat laa badan aku nie tak bual hal dalam keretapi nie.. almaklumlaa, kebelakangan nie, aku jadik memilih lak bile nak membuang.. selalunye, tepi jalan un aku boleh je !! waaahh!!! melampau sangat laa kan.. ye laa, tepi jalan kan ade RnR tu.. kat situ laa i membuang okeh.. ingat aku nie hape nak membuang tak tentu pasal kan... sepanjang dalam bas, budak 2 ekor nie.. si maria n amalina nie.. tidow bukan maen lagi sedap.. aku pelik gile nak mampus laa kan.. cemane laa diorang nie dapat tidor dengan begitu nyenyak sekali erk ? peliks sungguh !!! siap daa jadik macam udang un ade... nasib time tu aku tak dak mood nak amik gambor.. kalau tak, aku daa tayang daa kat sini :) kuang kuang kuang !!!

ha, lepas sampai tu.... kitorang tak terus ke stesen bas tau, tp, kitorang lepak dulu kat tempat kitorang keluar dari keretapi tu.. sebab aku request nak tengok keretapi nie berjalan... actually, bukan sebab tu sangat pon.. sebab aku nak mengusha sorang mamat nie... mamat nie ade iras bf aku lak.. aku tak tau la time tu rindu die sangat ke ape ke kan.. sampai orang tu pon aku nampak macam die lak kan.. hahaha :) da laa pakai baju kaler merah same dengan aku.. tp, yang tak leh blah, die pakai seluar tidow kot.. yang ade corak petak petak tu.. hahaha.. and kitorang pun tunggu laa sampai keretapi tu blah... time tunggu tu, lelaki yang aku usha tu ade gak laa buat gaye gaye bunyi tikus tu kan... tp, i ooulllsss tak pandang un tau... konon dalam hati nie.. hanya kau yang satu je laa... hahaha.. tak leh blah kan.. :) bagi  mengelakkan yang mamat tu perasan aku dok ngusha die jeee... so, aku amik laa gambar member aku due ekor niee kan... hehehe... sebenarnye, maybe mamat uh tak perasan kot... sepanjang perjalanan aku, memang aku usha die je laa... ye laa... nak borak membe tidor kan.. hahaha... sedih.. itu je laa santapan aku time tu... bile die pandang aku, aku buat buat pandang tempat laen.. kuang kuang.. nak mesej un..  nak mesej sape lak kan...time tu kan aku single... :)
 

lepas keretapi tu daa blah, kitorang un blah jugak.. sebab nak tengok ape je lagi kan ? and tang nie macam vanggang sikit laa.. sebab, kitorang sampai kene jalan bawah pagar okeh, sebab pintu tu kunci.. tu laa, time orang reramai semua daa blah nak pergi kat tempat die... kitorang dok tercongok nak tengok keretapi sangat kan.. haaa, nie makan die kan.. kuang kuang kuang !! selamat laa seluar aku tak kotor, ye laa... pakai lak seluar yang tak dapat redha dari bf aku kan.. hehehehe... konon taat sangat kan.. hahaha... i bukan solehah okeh.... tunggu u jadik laki i , baru i patoh cakap u ye darling :)





and then, kami menghabiskan mase kat tempat  laluan orang nak ke ferry, aku un tak tau kenapa kitorang lepak situ... buang tebiat kot ?? haaa!!! baru aku hengat !! nak decide tempat tinggal... samada nak duduk kat rumah farah or rumah ayuuu.... rumah farah nie kat sebelah pulau tu, rumah ayu lak kat area rumah sewa aku dulu je..  sebab tu laa duduk tengah tengah... mudah laa kan... kalau kitorang decide nak ke feri.. jalan terus je laa kan.. and kalau tak... kite amik je stesen bas kan... :) and tetibe je kaki kitorang nie melangkah ke stesen bas... an duduk kat kerusi yang hadoo... tp, decide nak duduk mane un tak tau lagi lak tu.. lepas tu... kami ade konflik sikit... and lastly, si amalina and si maria suruh aku buat keputusan untuk stay mane ... almaklumlaa... mase tu daa pukul 8 ke 9 lebih daa kot.. cer korang bayangkan.. bertapa lamenye, kitorang stay kat stesen bas tu ? atttoooiiii.... mate aku un daa mengantuk tahap baban daa time tu dok layan diorang nie... :) last last aku decide duduk yang dekat laa.. mudah nak kemane mane ke kan... hehehe.. di rumah ayu laa kami stay... and lepas tu, terus amik bas 702 sebab nak ke politeknik kan.. ye laa, rumah yang kitorang nak stay nie un, depan politeknik kan... tp, kene jalan sikit laa.. hehehe... :)


sampai je kat rumah.. terus letak beg... selamat laa min ade kat rumah... ye laa, ayu kerje.. so, die balik petang kan... kitorang nie kan... time tu pagi lagi... so, sampai rumah..  letak beg, membuang bagai... betul betulkan tudung... and terus kitorang keluar rumah... pergi ke JJ Perda kan... kate rindu bau bau yang ade kat JJ Perda... hahaha :) tak sopan sungguh... daa la tompang rumah orang... lepas tu sampai terus blah keluar lak uh... hahaha...selamber je cakap... kitorang nak pergi JJ, min nak ikut tak ? .. hahaha... cam sengal je... min tak dapat ikut... sebab die nak kene keje kol 6 petang uh... keje kat JJ jugak... hehehe.. :) so, kire tak perlu risau laa pasal kunci rumah cemana kan.. sebab die kate, kalau kitorang jalan sampai petang... jumpe die kat JJ je laa mintak kunci.. hehehe :)

sampai je JJ, kitorang rancang nak tengok wayang.. citer ape ntah... citer orang tu mate die putih... hero citer tu... yang berlakon dalam citer Fast Furious tu... yang botak tu... yang heroin die Letty.. hahaha... punya laa semangat aku explain die punye hero kan.. wawawa !!! mase tu wayang tu akan bermula dalam satu setengah jam cam tu laa.. so, aku ajak laa si maria and baby g makan KFC... actually, aku tak pernak nak rase burger KFC yang ikan tu kan.. so, kali nie aku dapat rase... same gak dengan MCD... mase aku pergi sane laa aku dapat rase... kat sini, bile ak nak je.. die kate, habis daa... haiyaaa!! lame okeh ak mengidam burger yang daging die tu ikan tau... haha.. 



lepas tu... kitorang naek laa atas... and si maria nie berurut pakai kerusi yang masuk duet tu plak kan... kuang kuang kuang... aku suke je dengan kerusi urut tu... tp, aku malu nak berurut depan orang ramai kan... melampaukan ? nk berurut un malu nak mam sangat !!! hahaha... :) lepas tu baru laa si baby dengan si maria nie g beli popcorn.... and kitorang try yang baru nye... limited tak silap aku... popcorn perise kimchi... hahaha... boleh laaa tahan... cer korang pergi beli and rase... itu un kalau ade lagi laa.. hehehe... and kitorang un tengok laa... boleh tahan cerite die.... besh gak !!! hehehe.. and ade gak laa yang kelakarnye dalam scene citer nie... tp, sorrrieee laa korang, aku lupee laa tajuk die.. nak search... malas... hehehe... korang carik laa pelakon yang aku cakap tu erk.. hehehe... maaf, disaat ini kemalasan memang menguasai diri ku ini.. yang hado hanye untuk menaip entry yang tak seberapa nie jeee... :)

lepas daa tu, kitroang un nak laa beransur pulang... tp, sebelum tu... gi makan lu kat food court !! haa!! makan je koje... mungkin sebab rindu sangat kat bumi Penang nie.. hehehe... and time tu kitorang dapat mesej dari min... "korang, da laa tu jenjalan... balik awal erk.. rehat rehat.. korang kan penat... esok sambung lagi erk " hahaha.. kan... baek sungguh min nieh.. die jage okeh.. macam tau tau je yang kitorang memang nak balik un.. cume tengah makan jee time tu... hahaha :)



and lepas tu, kitorang un balik laa... mase kitorang tengah tunggu bas Rapid Penang.. datang laa prebet sapu kan... pakcik nie.. kitorang tak pernah naek.. sebab kitorang tak kenal pong... and same je tambang die macam pakcik yang hantar kitorang pergi.. RM1.50 tak silap aku laa... pakcik prebet nie... kelantan tau... masuk kereta die.. daa tak ade era.fm ke, hot.fm kee.. yang ade, tu haa.. lagu dikir barat jee manjang.. and paling tak leyh blah laa kan.. dikir dalam omputih un ade !! haa.. jangan tokojut... tp, len sikit laa bunyiknye kan... selalu dengar bahase kelantan... laa nie dengar lak bahasa omputih!! hahaha... kelakar laa cite die kan... and pakcik un dok bercerite je laa dengan maria.. yang pakcik tu kawen 3... daa ade cucu daa pong... and die siap kate... "pompuan nie.. die nak kite sayang die je... kite sayang die... itu daa cukup" gitu okeh nasihat die.. yang aku peliknye kan.. kenapa plak pakcik nie tetibe je cakap sal nie kan.. kitorang tak ade tanye pong ... ker ? die nak menyatakan yang kuota die tinggal satu... untuk maria... wawawa !! setan je aku... aku gurau je keh.. hehehe :)

sampai je rumah... kitorang terus terlentang... tak larat doe nak mandy... aku mandy un dalam pukul berapa daa time tu... and time tu si maria daa lentok daa... aku lak tengah nyawa nyawa ikang... si baby dok nak melayan citer Conjuring.. die layan...tp, mate ke tab... lappy ke mane... hahaha... and last last kebetulan si nad and zila nak datang malam tu... so, aku soh laa baby tunggu.. and aku nak tidow... tak tahan punye pasai laa kan.. last last tige tige tidow... and selamat laa aku terjage time si nad nie ketuk pintu umah aku... hahaha... sampai situ jee laa citer aku un sehari tu... hehehe...


#eh, sebelah rumah ayu.. dak uitm duduk.. junior... lelaki... sedap doe sore die nyanyi... siap maen gitor lagi... hahaha.. ape motip aku gitau nie... ???

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/