STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Already as Permanent Staff at Y.S.P Industry [1 July 2014]

Thursday, July 03, 2014

Already as Permanent Staff at Y.S.P Industry [1 July 2014]



First of all, ak nak ucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan....
masih tak terlambat lagi kan ak nak ucapkan ? heee :)

Sempena bulan Ramadhan nie, Alhamdulillah setelah 3 bulan lebih ak bekerja die Y.S.P Industry tu, akhirnye, tanggal 1 July 2014, ak telah menjadi Permenant Staff di sni...
akhirnye, penantian yang penuh dengan pelbagai dugaan selama 3 bulan tu...
ak tempuh dengan sokongan kawan-kawan... :)

Walaupun aku dah jadi Permenant Staff, ak banyak lagi yang perlu belajar...
banyak lagi yang perlu aku ambik tau pasal company nie...
mase Temperory dulu... ak rase kerje aku macam releks jee....
but, baru berapa hari aku jadi Permenant nie... ak rase hari nie laa hari yang paling letih sangat-sangat !! sumpah letih yang amat !!

Hari nie, stock yang baru banyak yang aku kene bukak....
kalau stok yang sampai sikit.. ak akan panggil PT Form.. but, kalau die daa agak tebal macam Kamus Dewan Edisi Keempat yang macam kat kabinet buku novel aku tu...
ak tak panggil Pt Form lagi daa.. ak panggil Kek Lapis Sarawak daa..
sebab form tu kalau daa tebal.. haaa... nampak warne hijau turqois, kuning, and cekelat lak...
sedap je aku tengok PT Form tu... rase nak makan jer !!
tp, bile nak bukk tu... herrmm !! hamik kau...
nak muntah ? sakit kepala ? ase nak berak ? ase nak pengsan  ? sume ade...
package tau.... haaa.. :)

Itu laa yang ak hadapi hari niee...
bile kesemua form yang wajib aku daaa settlekan... so, baru laa aku akan meluangkan mase dengan Kek Lapis Sarawak nie...
ak bermanje dengan diee... haaa.... bercakap sorang sorang dengan diee... 
seronok gile laaa... :) [sahkan nak pengsan aku buat eh]

As a Permenant Staff jugak kan... hehehe... ak daa dapat lesen untuk meng'sign'kan setiap form yang aku hapdate laa... hehehe... kau nampak tak yang excitednye aku nak sign?
tak pikir ? ak sign tu.. macam macam risiko boleh jadik kot....
tp, bile daa dapat lesen tu...
baru aku tau yang bertapa tak seronokye sign form nie banyak-banyak..
lagi lagi Kek Lapis Sarawak tu.... :)
bile tibe die sampai macam nak gile.. perghh !! macam siang tadi laa...
daa dekat due hari daaa :) tu pun still ade lagi kat tempat aku...
lagi sikit jee laaa... itu baru bukak... belom yang simpan dalam file yang sepatotnye lagi...
haa, kalau yang tu ak tak tau daa nak panggil ape... heee :)

Mase hari aku ditetapkan tu... ade laa officer yang panggil aku then menerangkan kat aku bende2 as a permenant nie laa kan... :)
bagi aku macam janggal sangat... sebab sebelum nie temperory kan ikut suke hari jer...
hahaha... budget... tp, bile da jadi permenant.. cuti ko kene apply kat sistem and as a manual.. herr.. damnnn !! ak tak paham kot... makin serabot laa bile aku fikir balik....
almaklumlaa.. tak pernah jadi permenant kat mane-mane kan ? hehehehe :)

herm... ape lagi eh ? tak ade pape lagi kot yang perlu aku share kat sni..
habis idea sudah... :)

oppss ! lupe lak.. hee... 9 July nie, aku kene join dorang punye gathering..
sebab time tu, aku kene perkenalkan diri kat semua orang... okay... semua orang..
means ? satu company tau... bukan satu production... grrr... i is takot youu !!
grrr... menghitung hari jee.. jangan laa tarikh tu sampai cepat sangat... heee :)


Lots Of Love ,
Myra =)

1 00 Komen:

shakirah said...

salam awak, saya dapat interview dekat ysp industries. saya nak tanya, time interview die tanye ape je ye?

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/