STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Selesa Beach Resort, Port Dickson

Wednesday, February 05, 2014

Selesa Beach Resort, Port Dickson



jeng jeng !!! hahaha.. kembali laa kite mengenang cerite tahun lepas...
nak kate lame tu.. tak tau laa kan... ni citer bulan dobelas tahun lepas okeh... hmmm
tak ade laa lame mane pon kan.. ye laa... baru bape bulan lepas right ? hee :)

cuti yang lepas... cuti yang tak bape nak cuti laa kan... hee
aku dengan family bercuti dekat PD... aku kan...
dulu.. kalau mak aku kate nak bercuti kat PD je.. jawapan aku kan...

"ish ibu nie.. asek bercuti kat PD je.. jom laa p tempat laen... Mersing jom? "

hahaha.. siap bagi cadangan tempat lagi.. aku suke Mersing dekat Air Papan.. sebab pemandangan tepi laut die... pergghh !! cantik sungguh... alam ciptaan tuhan...
tengok matahari terbit tu kenangan yang tak pernah aku lupe... memang aku suke gile laa kat Mersing tu... hahaha.. tp tu citer Mersing.. tolak jejauh !! hehehe :)
laa nie citer PD....

tapi, la niee kalau mak aku ajak p PD.. jawapan aku..
" hah !! jom-jom !! tak membantah daa... hahaha.. mengada sangat !! "
sendiri laa paham maksud aku kan... :)

tp, time aku p bercuti nie... aku tak tau laa same ade aku cakap tak dekat mate kecik tu..
sebab aku tengah bergaduh dengan die.. hahaha...
geram gile dengan die okehhh !! asek laa bergaduh !!! huh !!

hahaha.. tak tau laa time nie ak bertolak pukul berapa kan... heee... and ak terpakse amik mc jugak laa.. semata-mata nak spend time dengan family...
time nie memang payah gile kalau nak spend time dengan family...
dengan aku keje... memang aku tak boleh amik cuti... sebab keje aku memang kene disiapkan segera... terus aku siapkan.. semata-mata untuk mc tu.. hehehe :)

planning nak cuti dengan family nie pon berbudget kot...
first time laa time bercuti aku kene sponser sikit...
sebb mak aku daa sponser duet tok hotel nie.. time nie aku tak berapa sure laa... samada ade cuti sekolah or what kan... tp, yang surenye... kate mak aku.. hampir semua hotal (in budget kitorang) full... so tinggal yang Selesa nie laa... then amik jee laa.. hehehe :)

so dala cuti niee... ak kene sponser time dinner...
aku stay 2 hari 1 malam jee... budget duit and budget mase... hahaha..
alah... kalau bercuti pergi PD mane je yang dapat pusing...
semua daa selalu tengok daa... asek laaa berpusing tempat yang same...
time aku bercuti nie.. si mate kecik nie pergi kenduri kat Kedah rasenye.. membe die kawenn... :)
tu yang bergaduh tu.. hehee... ade sebb okeh bergaduh pon....

sampai je PD... tak terus check in.. sebab awal sangat laa plak... konon takut jem.. ye laa... time hotel penuh gile kan... sampai je... kitorang pergi Bilion kat PD tu... beli makanan...
and aku sempat laa mengepau baju selai tok aku... hehehe.. bukan selalu okeh nak pau pon.,
ye laa.. sekarang daa susah daa nak pau duet mak ayah nie...
pape pon kene pakai wet sendiri je.. lepas membeli dan membelah... pergi lunch dulu. !!



lepas jee lunch tu... kitorang pon nak pergi laa check in kan...
time otw nak ke selesa beach resort nie.. lalu laa kat hotel laen kan...
sekali penuh gilee laaa.. sampai ade setengah hotel tu pengunjung die parking sampai kat tepi jalan... hehehe :) tp, kat selesa memang senang gile nak parking.. walaupon time tu time orang check in kan.. tak ramai laa... senang jee.. mudah.. tak pening and serabut kan....

sampai jee.. bende biase aku buat ialah.. campak beg kat tepi and run kat katil and bum !! hahaha.. :) itu memang favourite aku... aku tak tau kenapa aku buat macam tu... 
itu jugak menandakan yang aku memang nak tidor kat that katil laaa kan.. hehehe :)

lepas tu... bukak laa sliding door... and look that picturee... hehehe..
pemandangan tepi pantai selesa beach resort... tengah kot... aku amik gambar nie time da nak maghrib.. sebab nak bersiap tok dinner kan... and aku bukanlah pandai sangat amik gambar nie.. hehehe :)


 time dinner , memang aku tak amik gambar... sebab time tu memang ramai giler orang.. then aku daa lapar.. jadik mood aku kureng siket.. hehehe :) lepas makanan da sampai... terus laa melahap kan... sedap ooo.. bagi mak ayah aku.. sebab dueet anak die.. hahaha... tp aku rase biase aje... hee :) nampak tak permainan die kat situ... ?

lepas je makan.. kitorang lepak laa kat Teluk Kemang... time tu ade ape ntah..
sebab ade jual-jual kat dataran tu kan... memang banyak syaiton gile laa time datang sane...
sekeliling aku penuh dengan baju t shirt lengan panjang RM10 !! aku pusing laaa 360 darjah!!
pergh!! sume 10 hengget je.. bukan tu aje... beg pon same.. heaven giler..
time nie laa si setan pon dok menghasut kan..  :)

mase aku tengah pusing-pusing  tu.. tetibe je aku tak jadik nak beli ape-ape..
nak tau tak sebab ape.. sebab ade someone nie datang dengan bawak ular....
ular yang melingkar kat tengkuk die... argggh !! geli gilee !! terus mood aku jadi down..
nampak jee ular tu.. secara auto.. semua bulu roma aku tergak... grr.. rase macam ade hantu lalu laa... aku memang geli gile dengan ular.... tak boleh tengok... kalau ade orang pegang ular.. aku tak nak pegang diee...

adek aku yang aida tu beriya-iyaa nak pegang ular tu...
siap pujuk mak aku lagi.. die nak bergambar dengan ular tu...
aku siap cakap dengan die...
" kau sentuh ular tu... jangan sesekali ko sentuh aku !!" hahaha...
punye penakutnye aku dengan ular tu... tak yah cakaplaa...
geli doe.. dengan kulit die bersisik tu... errr... bayangkan jee daa cukup buat bulu tengkuk aku naik... hahaha.. then terus cari alasan sebab nak cepat kuar dari tempat tu... heee

lepas dari dataran tu.. kitorang pergi funfairr..
tp.. aku macm tak dak mood nak maen bendee alah nie sume... aku tengok jee laa adek-adek aku maen... mybe sebab mase kecik daa puas kan maen bende nie... bukan setakat puas maen je.. puas menangis sebab naek rodaa besar yang pusing-pusing tu.. time tu eye-on-malaysia tak wujud lagi.. yang je laa wujudnye pon... heee :)

adek aku maen ape ntah... menang dapat teddy bear... adek lelaki okeh...
memulaa die dapat teddy bear pooh... sekali adek aku yang pompuan tu tukar dengan stich !!
issshhh!! aku rimas tengok stich banyak-banyak dalam umah niee haa...
atas katil die aje ade bape ekor daa natang niee tau... rimas okeh.. !!


berikut adalah gambar berselfie di hari terakhir di selesa beach resort !! hee.. selfie dengan si gemokk !! heee...


last and not least... itu laa percutian keluarga aku d akhir tahun...
dapat jugak kumpul semua orang then bercuti sekali kan...
budget adek beradik aku macam 10 orang jee care cakap... 3 orang je pon keh..
1 penganggur terhormat, 2 masih berlajar (uitm lendu + smk bandar baru bangi)
hehehee :)


bye bye !! motif letak gambar sendiri ? hehehe.. untuk tatapan u oulllss !!!




0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/