STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Misteri Suara Tangisan Bayi :)

Tuesday, February 04, 2014

Misteri Suara Tangisan Bayi :)


cerite untuk entry kali niee.. ak nak menceritekan ape yang ak alami sendiri mase kat kampungg..
sambut tahun baru cinaa laa kononnyee....
orang nak sambut raye, kite pon sambut jugak... konon !! hahaha

mase aku kat kampung nie... makbusu, pak teh and maklong aku balik laa cuti..
tp, mak long aku balik hari Sabtu.. sebab die kene settlekan banyak bende...
almaklumlaa.. hari daa semakin hampir kan...
 
nak dijadikan ceritee, malam hari Ahad tu.. sebelum aku masuk tidor, dalam pukul 12.30 macam tu..
aku dok melepak laa dengan adek sedara aku... si emy, fatin and aida....
time lepak tu pon ak daa mengantuk...
lagi-lagi aku tak mesej sape-sape pon time tu.. si mate kecik tu pon tengah berenjoyy dengan membe... so, tak nak ak nak mengganggu kan.. bukan selalu pon die keluar berjimbaa.. haha..

lepas tu.. dalam pukul 12.30 tu, ak daa ajak diorang semua tidoww...
and sebelum tidow.. ak tak expact pon si mate kecik tu akan call kan..
ye laa.. tengah berjimbaaa....  so, ak charge laa phone no Celcom.. then silent kan...
lepas tu yang no maxis punye aku jadikan alarm... sebab nak bangun subuhan kan... :)

dalam pukul 2 pagi macam tu.. tak sangke lak si mate kecik tu call...
bile ditanyee.. die daa balik kem daa... then die saje nak kacau ak tidow katenyee...
tp ak mengelak... sebab ak mengantuk sangat,... aku cakap laa elok-elokkan.. kate mengantuk..
then die paham... hee... then dalam mase aku nak lelap balik tu... 
aku terdengar bunyi baby nangisss...

sebelum tidor.... aku ade laa dok melepak dengan adek sedara aku yang masih kecik lagi niee..
diorang hampar tilam and tidor bebetul depan tv...
ak berborak jugak laa dengan adek sedara aku yang paling kecik sekali....
katenye nak tidor dekat depan tv tu laa kan..... 
so, malam yang ak dengar budak menangis tu.. ak expect die la kan...

malam tu... time aku dengar bunyi budak menangis tu... aku memang rase nk pergi tengok adek sedara aku tu.. mane laa nak tau... die merengek mimpi kee... bebudak yg tidor sebelah die memang tak laa nak bangun kan.. ye laa.. segerombolan bebudak kecik yang tidor kan...
tp, malam tu... aku jadi macam malasnye nak bangun tengok... last-last aku buat bodo jee laa..
sebab aku dengar suare pakteh aku.. maybe die dengar anak die merengek tu kan...

so, aku diamkan aje.... terus aku tidor... esok paginyee... time bangun tu...
aku story laa dekat adek sedara aku nie... yang aku dengar bunyi orang menangis malam tadik..
tp, yang peliknye diorang tak dengar pon...
aduihh.. time tu aku daa jadik macam argghhh!! why laa aku dengar bunyi tu malam tadik !!
and selamat okeh.. aku tak bangun...

then... adek sedara aku yang Helmi tu... ade bagitau aku... yang die pon dengar...
dari bunyi ayam hutan..  apak aku amik ayam hutan dari membe diee..
then apak aku letak dalam rumah.... malam tu.. si Helmi nie tidor dekat sofa berdekatan dengan bebudak kecik nie tidor laa kan... tp katenye ayam tu yang berbunyi...
and suare laki yang aku dengar tu... bunyi suare Helmi tu laa.. die dok bercakap dengan ayam tu sebab memalam bunyi bisingg... !!!

then aku terus teringat yang adek sedara aku ade kate :
AYAM HUTAN NI AYAM BUNIAN 

terus aku terdiam tak terkata laa bile teringat kate-kate adek sedara aku ni kan...
tp.. aku still tak puas hati....
sebab ape nak tau tak.. sebab Helmi tu sendiri kate kat aku... yang Ain tidor dengan pakteh..
die tak tidor dengan bebudak nie depan tv... terus ak jadik tak keruan...
dengan kate laen aku nak jugak tau betul ke kan... so.. aku tanye sendiri dengan Ain...
hahaha... nampak tak... almaklumla.. budak-budak kan tak pandai menipu...

ak : ain tidor mane malam tadi ain ?
ain : tidor dengan abah...
aku : bukan ain tidor dengan kak nadhirah ke ?
ain : ain tidor dengan abah malam tadi...

see !! adek Ain pon cakap die tidor dengan pak teh aku... grrr....
suare sape laa yang aku dengar sebenarnye malam tu.. still menjadi tande tanye kat diri aku... 
hehehehe :)

okaylaa.. tu je cerite aku untuk cuti chinese new year tu.. hehehe..

bye !!



0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/