STATUS UPDATED!
Ya Allah, Kau Lindungilah Orang Orang Yang Aku Sayang Dari Hasutan Syaitan, Kau Peliharalah Kami Ya Allah.. :')
Journey Of Myra Mia's Life: Rm 0.10 yang sangat berharge :)

Saturday, February 15, 2014

Rm 0.10 yang sangat berharge :)



hye korang !! selamat malam semuanye... hahaha...
lame daa i tak hapdate u.. hee :) kalau aku daa tetibe update niee... maknenye mobile data aku habis daa.. hahaha...
so, ak kene laa bukak lappy... kalau daa bukak lappy nie... blogger nie memang wajib bukak laa.
kalau ak tak update pon.. aku bace cerite orang yang update !! hahaha...
kalau kat phone tu.. ape yang aku bukak... 
watsapp, we chat, tweeter, facebook and youtube... tu aje.. blog aku tak donload..
kalau donlod.. alamat batery aku tak sampai satu jam laa.. hahaha :)

alkisahnye sepuluh sen nie.. hahaha.. bermula macam nie...
di sebabkan aku dok scroll entry orang yang daa update.. aku teringat kat kenangan lalu...
kenangan ape lagi , kenangan poli laa.. hahaha :)
di mana di suatu saat tu.. membuatkan aku sedar.. yang RM 0.10 tu sangat berhargaa..
tersangat-sangat !!

mase aku belajar dulu... aku suke sangat minum milo...air milo dalam kotak..
disebabkan aku peminat setia milo nie.. so aku dapat beza rase antara milo kotak dengan milo tin.. berbeza okeh sebenarnye rase die.. and mase nie.. ak minat giler dengan milo kotak !!

and setiap pagi.. kalau aku nak pergi kelas.. ak akan lalu dekat petronas depan poli.. and akan singgah situ untuk beli sekotak milo... kalau tak lalu petronas ak beli kat 7e je.. hehehe
one day, aku kekurangan sepuluh sen nak beli air milo...
disebabkan tak dak sepuuh sen tu.. ak tak beli milo... sedih oooo....
almaklum laa.. selalu pagi aku dengan air milo kan.. tetibe tak ade plak....

selalunye, ak perlekehkan RM 0.10 tu... sebab nilai die yang kecik...
tp, sekecik nilai die tu... ko takkan dapat beli sesuatu kalau tak cukup RM0.10 kan ? hahah :)
kadang ak tak beli air milo.. si maria beli.. then die akan tawar dekat aku...
daa tawar tu... kalau ak menolak sekalipun.. maria akan pakse aku minum air tu jugak...
ayat die yang aku ingat sampai sekarang kalau aku tolak air yang die tawar

"mia tolak air milo ? kalau ko sayang aku.. minum air milo nie " 

itu laa kate-kate keramat yang aku ingat.... sampai baby pon daa pandai pakai ayat tu.. hahah :)
asal nak ugut aku je... "kalau kau sayang aku, ko bla bla bla"... haa.... cam tu laa
kalau ayat macam tu daa keluar.. memang aku tak leh nak melawan lagi laa.. :) hahaha

ingat ye kawan-kawan !! RM0.10 sangat bernilai tau !! sangat-sangat!!! hargailaa die
macam kempen RM0.10 laa plak....

actually, sekarang ak daa tak suke milo kotak.. aku suke milo tin pulak..
aku ingat lagi time si mate kecik datang jemput aku kat rumah...
die bawak air milo kotak... terus aku kate :

aku : eh, beli mane nie ?
mate kecik : 7e depan tu...
aku : kite tak suke milo kotak daa la.. kite nak milo tin
mate kecik : ha okeh.. jom kite p tukar kat 7e tu balik

hahaha.. tak boleh blah... nak tukar-tukar pulak... ngat harge same kee...
disebabkan die beli... and die tau fav ak.. so, minum jugak dongg...
kalau p makan kat kedai pon ak tak yah order... die yang orderkan.. hahahah :)

okeh laaa.. itu aje citer ak malam nie :)
bye !! Assalamualaikum :)

-maaf, cerite kureng menarik kit malam nie -

0 00 Komen:

Post a Comment

 
Template Protected. All right reserved since 3 December 2012. Author + Design By Nurul in http://www-duniaphotoscape.blogspot.com/